Varg i Sverige?

Idag när jag läste NSD uppmärksammade jag något som fick mig att rysa över hela kroppen.
"Nytt parti vill utrota vargen, Norrtälje. Ett nytt parti med en enda fråga - att utrota vargen i Sverige - börjar ta form.
Naturdemokraterna hoppas kunna få in en fot i riksdagen, och därmed inflytande över rovdjurspolitiken.

-Folk är trötta på att bli överkörda och att plöja ner en till synes outsinlig mängd skattepengar på ett djur som inte ens är utrotningshotat, säger en av initiativtagarna, Gunilla Grönvall, till Norrtelje Tidning. Ordförande i partiet är jägaren Marcus Werjefelt." Hämtat från tidningen NSD idag.

??? HUR i hela friden kan det finnas möjlighet att ett sådant "parti" skulle kunna få in en fot i riksdagen??? Det är för mig så otroligt dumt att jag nästan exploderar inombords. Jag hoppas och jag måste tro att det måste finnas en mkt större majoritet av det svenska folket som önskar att vi får ha kvar vargen i vårt land.
Vilka tragiska människor som startar ett sånt här parti! Men naturligtvis blir jag både rädd, upprörd och ledsen över att det ens skrivs om ett sådant parti.

Jag vill ha ett svenskt land med våra få vilda djur inom det.

LÅT Vargen VARA!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0