Yogagympa

Idag hade jag det nya passet för barnen på förskolan 4-5 åringar. Det gick kanon bra, sagan föll på plats å dom gillade den verkligen. Jättekul. Idag satte vi oss på yogamattan och körde iväg till zoo, där vi mötte både renar och lejon =)

Jobbade till 17.00 idag, sen blev det en snabb soppa som jag slängde ihop innan jag skulle vidare på områdesmöte med sametingets information om de nya lagarna gällande minoritetsspråk. Tyvärr fick jag träsmak i rumpan, informationen var korvstoppande och med power point presentation blev det riktigt långtråkigt.
Trots att ämnet var intressant, så blev det tråkigt...

Sen hem å fått svar av FK att sonens blankett kommit bort och han får inga pengar i dec!! Är det inte så F... typiskt. Det är Otroligt frustrerande att försöka få någon ordning på hans väldigt trassliga ekonom och allt annat som är runtikring. Jag hoppas verkligen han flyttar tillbaka till Norr till sommaren, skulle underlätta miljoner.

Skit, blir en tung månad, ska fö både son och betala hans räkningar å mina egna... knäskålarna lär få ont... Ja, jag ids inte lämna in ansökan till soc för honom, det tar ändå säkert två veckor innan han får tid å pengar därifrån oxå. Pust. Men, vad gör man som förälder, är ju inte arg på honom utan att allt går honom å mig indirekt emot när jag försöker få honom på fötterna. Tur han kommerhem över jul så jag har honom inom räckhåll =)

Nu är det nog dags att smita iväg till sängen, leta reda på kudden och borra ner huvudet och hoppas alla tankar, oro och allt det övrig 71 sakerna kan ta en paus från knoppen, så kroppen får sin vila.

Just nu skulle jag vilja på semester, Tunisien...var e du?



Ljus, värme, Kram & Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Linda

Byråkrati Byråkrati... Suck säger jag bara! Det suuuger att ha med myndigheter att göra! Förstår din frustration (och Roberts) skickar en styrkekram i allafall. Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

2011-11-29 @ 17:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0