diss åt Svenljunga

jobbat idag. steg upp runt 06.20 då jag inte började förrän 08.30. skrev ett mail till AF i svenljunga innan jag åkte iväg, då sonen skulle dit idag. Jag tycker dom har varit dåliga på att ta vara på sonens intressen. Nu är han intresserad av att prova på en utbildning, och det som är viktigt är ju att han ska få hjälp där om han vill söka.
Men det är en himla byråkrati dom gömmer sig bakom, vi kan inte si, å det går inte så...bara munväder å gömma sig bakom regler å annat tjafs.

Han har måst vara utan ström i en vecka oxå, otroligt dåligt av vattenfall. Skulden han hade betalades in och dom lovade att strömmen skulle slås på, så snart dom fått sina pengar!! Jävligt dåligt. Ja, jag är sur, arg å irriterad på Svenljunga kommun å hur dom kan klanta till saker å ting. Jodå, min son har oxå ansvar men han har även ett funktionshinder som gör att detta med papper å räkningar är en otroligt svår å jobbig bit. Å förståelse å empati, det har dom inte utrustat Svenljungas byråkrater med.

Sonen har vågat sig iväg, till en helt ny kommun och försöker där klara sig. Men det har mest varit ett enda stort problem å trassel med ekonomi å annat. Under hösten har det varit extremt jobbigt för honom och jag har varit riktigt orolig. Nu har jag äntligen fått tag i en vettig person inom överförmyndarnämnden som förklarat att jag kan hjälpa sonen genom en g-fullmakt. Så nu har jag kavlat upp ärmarna å satt bollen i rörelse, å jag är på krigsstigen.

Dagen har annars varit som vanligt, yogagympa med 4-5 åringar, å knäet svullnade upp efteråt. Ingen p-yoga idag. Bra att ha flyttat yogan för personalen till måndagar, så blir det inte så stressigt att åka på samiskan på tisdagar.

Nu dags att sova snart, har varit jättetrött idag. Energin går åt till att vara upprörd över byråkratin i detta land! Suck!!!!!



Svenljunga, bilden lånad från bostadsföretaget där, som inte är dissad.

Men som alltid, Ljus, värme, kram & Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0