Hiss till en person

Igår dissade jag Svenljungas byråkrater, men jag måste även erkänna och hissa en person som på socialkontoret hjälpt min son. Ja, det är förvånande att på det stället hitta en engagerande och empatisk person. Men där var hon, och hon har hjälpt honom vid några tillfällen och jag har även pratat några ggr i telefonen med henne sen hon förstod att jag hjälpte sonen. Där satt det inte fast, utan hon har verkligen varit en klippa att ha att göra med. Så Hiss till henne på soc i svenljunga.

Nu hoppas jag bara att även AF kan ta sig i kragen å hjälpa till, men det ligger ju oftast i handläggarens händer. Vad hon/denne är för person och hur mkt empati och vilja som kan finnas. Det är lätt att skylla på att man inte kan, å regler mm när man inte känner för att hjälpa till, jag vet! Så det är bara att hoppas nu. Så fortfarande diss till AF å även till tingsrättens byråkratiska person som jag bemöttes otrevligt av.

Igår jobbade jag, och det gick rätt så bra. Jag har fortfarande ont i knäeet och på kvällen var det jättesvullet. Antar att jag skulle behöva ta det lugnt istället för att vara på jobbet... jag har ju även en elak hosta, men ingen feber, så det känns inte som om det var läge att vara hemma. Men idag onsdag ska jag ändå ringa VC och höra, om de lixom jag tror att detta går över, med knäeet.

Igår var det samiska, å jag måste säga att det är en himla hems gramatik. Jag känner mig som ett ufo i klassrummet. =) hade hoppats att det skulle inriktat sig ännu mer på att prata språket, då jag inte är intresserad av att skriva eller fördjupa mig glosor å dyl.
Men det är roligt, önskar som sagt att det bara var mer prat å så. innötning av ord osv.

Idag har jag massage på förmiddagen å sen i barngruppen. Om jag har tur kanske jag kan sitta lite med mitt schema, då jag nu ändrat dag på personalyogan.

Och ja, snön ligger kvar och på morgon hade vi -8,6 grader kallt...brrrr

Ljus, värme, Kram & Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0