nattliga drömmar

Inatt söndag har jag haft lite olika drömmar. En av drömmarna var att min sambo skulle ha sex med en yngre kvinna, och detta för att han i drömmen inte kunde ha sex med mig.

 

Dröm om Otrohet
Även drömmar om otrohet är vanligt förekommande. Ofta står dessa för att du på något sätt är otrogen mot dig själv. Kanske har du t.ex. övergivit din känsla, det som du på något sätt känner är rätt för dig, eller din kraft till förmån för någon annan människa. Kanske för att bli omtyckt och accepterad!?

 

Min andra dröm som jag bara kort kommer ihåg var att jag drömde att jag var en man, att jag var skäggig och behövde raka mig. Men att jag ändå var kvinnlig?? hmmm

Man
Logik, handlingskraft, kanske intellekt. Den maskulina principen inom dig.

Drömmar: När olika personer förekommer i din dröm symboliserar de ofta, men inte alltid, olika aspekter av dej själv. Se dem som du i olika klädnader. Alla figurer spelas av samma skådespelare (du) men i olika kostymer (olika karaktärsdrag, handlingssätt, reaktionsmönster, attityder, självbild...)
Bilden av en man kan t.ex. visa på din logiska, pådrivande eller aggressiva sida. Bilden av ett barn kan handla om din egen försvarslöshet eller mana dej att minnas något särskilt från din egen barndom.

Barn
Det oskyldiga spontana barnet eller det kuvade barnet, ditt inre barn.
Hur ser barnet i din dröm ut? Glatt och fritt eller bundet eller utmärglat? Vilken ålder har det? Vad hände dig i den åldern?

Häromdagen drömde jag om ett av barnen på förskolan, jag drömde att han dog. Var upprörd av att ingen såg hur dåligt han mådde…


Barn som dör = ditt inre barn, lek och spontanitet, förnekas och får inte plats i ditt prestationsfyllda liv.

Har du svårt att komma ihåg dina drömmar?


5 tips hur man kan komma ihåg

- Ha inställningen att drömmar är viktigt.
- Bestäm dig för att du ska komma ihåg en dröm när du vaknar.
- Skriv gärna på en lapp "Jag kommer ihåg mina drömmar när jag vaknar" och lägg under kudden.
- Ha penna och papper bredvid sängen och var beredd att skriva ned din dröm.
- När du vaknar, ligg kvar och blunda utan att röra dig, för att memorera drömmen innan du reser dig.


Drömmar är något vi alla har, men samtidigt något som ytterst få av oss förstår. Somliga är intresserade och vill försöka lära sig vad drömmarna betyder - eller kanske vad de speglar hos oss - medan andra inte tycker att man ska rota i sådant; de vill låta det vara ifred på ett halvt undermedvetet plan. Ytterligare några har inte alls tänkt på att drömmarna kanske kan ha ett budskap eller spegla ens vardag. Jag känner även till människor som aldrig minns sina drömmar. Själv tror jag att våra drömmar avslöjar det vårt undermedvetna jobbar med, vart vi är på väg.


(bilden hämtat från google bilder)

Nu till något helt annat.


Jag älskar ju mina flingor till filet varje morgon, då jag inte äter gröt. All-bran flakes. De spröda flingorna är fiberrika, men innehåller visst massor av socker…typiskt.

 

De dolda sockret är det som är absolut svårast att få bukt med.

 

Idag har jag enbart mediterat då knäeet värker och det var svårt att göra yogaövningarna i mitt nuvarande yogapass.

Även idag har jag packat kläder, har klippt sambon och vi var en sväng till svärfar på fika, å tittade till huset.

 

Annars har söndagen varit lugn, lite teleprat med Mor hann jag också med.

Kollade så att sonen var tillbaka efter att ha spelat live i Borås.

 

Idag var chanti ut och fick sig lite luft igen, hon är snäll och sticker inte från altanen.

 

Imorgon får jag se hur det går med yogan, jag får instruera mera och göra mindre själv.

 

Ljus, värme, Kram & Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0