En del nytt & en fertich

Lördagkväll och jag har inget bättre för mig än att sätta mig här och rafsa ner några tangent tryck. Idag väckte mig chanti, vilket inte är någon ovanlighet, utan händer istort sett varje morgon. Idag var kl. 07.30 så lite sovmorgon gav hon mig den lilla rackarn.

Som jag redan berättat är det marknad i Arjeplog denna helg, så jag tänkte att jag skulle fynda lite och gubben släppte av mig på väg mot huset. Om han skulle med, nä...han går aldrig på marknaden. I torsdags sa han dock då vi la oss att vi skulle gå en sväng, men det var nog tillfällig förvirring... För det hade han inget som helst minne av idag. Så jag gick ensam, som vanligt. Men det är ju lika så bra, kan man titta och fundera hur länge man vill. Ok, visst är det trevligt med sällskap, ska inte ljuga å säga att det är bättre ensam. Men idag hade jag inget val iaf. Jag tittade men hittade väl inget så där som kändes intressant.

Jag stannade till vid katt/hund ståndet och tittade på utredningskammar åt chantis lurviga päls. Men hon som stod där tyckte att jag skulle ta med chanti dit och faktiskt prova på några olika kammar. Så jag tackade för tipset, gick sen vidare, handlade lite mat och sen ringde jag gubben så han fick plocka upp mig igen. Köpte oss vaniljmunkar till fika, mums. Men kroppen fick nog värsta sockerkicken av den idag. Jessus så söt.

Var till huset och målade hela hallväggen, som ska bli vit



Del av hallen



Andra delen av hallen som jag nu målat vitt. Inget mer furu.

Gubben tog loss ett skåp och skrapade rent där mosaiken i köket ska sitta. men klagade mest att han frös =) å det är ju kallare nu, idag bara +2,5 grader. Dom har lovat -10 grader inatt. Brrr

Efter huset åkte vi hem, tog mig en macka å lite te. Sen runt 16.15 tog jag chanti med mig tillbaka till marknaden för att prova på lite kammar. Ibland är min katt förvånadsvärd, helt cool var hon över att jag tog henne på marknad, kammade i hennes päls och allt nytt runt ikring henne, sa hon inte ett pip på hela tiden. ?? Hon e för härlig. Trodde att detta kommer nog aldrig att gå, med allt som vi skulle testa. Men, en helt underbar katt, cool som bara den var hon idag. Matte är imponerad och stolt. Sen fick hon massor av komplimanger för att hon är så vacker =) vet vi ju, men trevligt att andra oxå tycker så.

Till slut valde jag två kammar, en för att reda ut tovorna och en för vardagsbruk som skulle vara skön och ändå effektiv. För att hon var så duktig köpte jag även en ny leksak och lite kattgodis =) Sen åkte vi hem.
Mango gillade verkligen den nya leksaken, chanti förstår den inte riktigt ännu. Godiset var dom nöjda med iaf.


Kam att reda ut tovorna med.

Lagade lite mat, fläskfilé åt gubben, kycklingfilé åt mig, klyftpotatis, sås å en sallad. Mkt gott vart det.
Igårkväll beställde jag en ny jacka, får väl se om den blir bra eller ej? Svårt att bo här, då man inte kan hitta ngt å prova mm. Men jag behöver en bra jacka då man ska vara ute med barnen.



Gubben beställde även han en ny jacka och en varm tröja mm. Bara att hoppas att det blir bra.
Igårkväll satt jag och tittade på skor oxå, å om jag bara hade haft obegränsat med pengar, då hade jag köpt massor av fina skor och min skofertich hade blommat ut fullständigt =)
Men man kanske inte ska uppmuntra dom mörka sidorna inom sig, dvs tokschoppa skor =)??? hihi

Men, för att visa min praktiska sida så skulle jag behöva och vilja ha såna här skor. Det finns många av denna variant, men just denna sko skulle jag vilja ha. pris, endast 1695 kr =) som hittat!!



Mount holly heter den

Ska jag bara begränsa mig till "vinterskor" så skulle denna nedan kunna vara ett snyggt alternativ till det praktiska =)



Sko av Lola Ramona å pris endast 1799 =) snygga, visst!

Trevlig lördagkväll, själv ska jag väcka gubben i soffan å gå och lägga mig. imorgon lite mer måla å senare är vi bjudna på smörgåstårta då gubbens arbetskompis sambo fyller år. Jag glömde hitta ngt åt henne idag, suck!

Dagens ord:
Det som kommer från hjärtat, går till hjärtat


Ljus, värme, Kram å Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0