Avskivning

Idag får jag väl börja att varna för djupdykning...är ju lite sån, som ni kanske vet.
Vaknade imorse och återigen hade jag en jobbig dröm. Förra veckan hade jag oxå en otroligt jobbig dröm som kort handlade om att jag gömde undan ngt som var sjukt i ett skåp, vilket gjorde att jag hade fruktansvärt dåligt samvete, nästa ångest känsla då jag vaknade. Grubblade på den drömmen i flera dagar, sen slutade jag väl grubbla även om själva drömmen poppade upp lite nu å då i huvudet.

Imorse var det då dags igen, vaknade i ångest av drömmen. Och den här drömmen var lixom ihopkopplad med den förra även om inte handlingerna i drömmarna var desamma. Men när jag vaknat, gått på toa & kl var 04.30 låg jag efter att jag lugnat mig å återfått hjärnkapaciteten i mitt huvud och la ihop ett & ett.

Att man blir besviken och känner sig sviken av någon/några som står en nära kan göra att det lång tid efter att det inträffade poppar upp från undermedvetandet till medvetandet för att det är dags att bearbeta händelsen. Min händelse är rätt gammal, så i min första dröm handlade det om katter som berättade ngt och i andra drömmen utspelades en liknande händelse som lett till att jag vart så besviken i mitt hjärta att jag förskjutit känslan.

För att då klart kunna se vad som skedde, var det väl tvunget att ligga i undermedvetna tills hjärnan helt enkelt kände att detta inte ska ligga kvar där nere längre. Dags att möta verkligheten.
Två som står mig nära, stod inte upp för mig då jag tyckte att jag behövde deras stöd, omtanke och bekräftelse.
Så här efter en lång tid kan jag försöka se det med andra ögon. Varför det blev som det blev och varför jag själv reagerade så starkt. Att känna sig utlämnad och övergiven är ingen behaglig känsla, för så kändes det inuti mig. Sen var det kanske inte så det upplevdes från andra håll. Rädsla är oxå en stark ingrediens i hur människor, personer i ens närhet reagerar och agerar. Jag såg det inte då, men vet att mkt av det som då hände hade en stor portion av just den kryddan.

Många reagerar vi inuti känslan, då kanske vi inte alltid kan se utifrån det rätta perspektivet. Agerar vi utifrån vår inre balans, står vi stadigare. Själv var jag i obalans den ggn, hur dom andra var...vet jag ju inte, men det är inte utifrån deras reaktioner eller agerande som jag ska bearbeta min egen upplevelse. Nu vet jag att jag måste se in i mig själv, samtidigt fundera varför jag kände som jag gjorde och kan jag agera på ngt annat sätt om liknande händelser sker i mitt liv? Jag behöver balansera mig, hitta min inre styrka för att klara det svåraste som finns. Att stå ensam, när man tycker annorlunda än de som står en nära.

Nog om detta. Jag la mig igen efter mitt nattliga toabesök och efter någon timme somnade jag så om. Steg upp runt 08.00 snåret och gjorde lite meditation vilket kändes behövligt. Sen satte jag mig vid datorn å letade bänkskivor till köket mm. Pratade med min Mor i telefon som ville att jag skulle adressändra, så jag gick in på nätet och gjorde en adressändring. Pris för det var 430 kr, lite dyrt. Senare, ca 6 tim efter jag gjort ändringen ringde min Mor upp mig å sa att hon hört att man kunde adressändra gratis via skatteverket! Snopet, nu var det ju redan beställt.

Under timmarna mellan telefonsamtalen var vi till huset och jag grundmålade hela taket i yogarummet, Pust! Det tog 4 timmar totalt + en hel del värk i axlar, armar och i min nacke som från början inte var eller någonsin varit i bra funktion. Så imorgon lär jag inte orka lyfta en enda liten unge och det vore ju bra om jag orkade ratta bilen till Piteå på tisdag. Sen är det ju alla massager onsd-torsdag. Imorgon barnyoga med två grupper, hoppas min kropp är i funktion och att jag iaf hittar ON knappen på morgon. Får köra ett yoga pass så jag mjuknar upp.

Övrigt: Vi försöker få våran värld att gå ihop, vilket inte är helt lätt då huset är i dalfasen om man så uttrycker sig. Att alla golv nu är utrivna, så ska vi besluta om vart vi ska ha kontakter, ljusknappar mm. Och sen detta med kakel å klinkers, golven och tapeter. Har nog inte hittat den ultimata kökstapeten ännu, vilket för mig är den viktigaste i nuläget.

Och ngt helt annat, så blev jag anställd ytterligare ett år framöver.

Ljus, värme, Kram & Tjingeling



Mina älsklingar yin & yang (mango & Chanti)



Hittade denna fina =)

Kommentarer
Postat av: Linda

Drömmar kan verkligen säga mkt om man tar sig tid att tolka dom. Jag är också inne i en väldig drömmarperiod just nu och den ena drömmen är sjukare än den andra. Jag blir hudtransplanterad, instängd och kvävd och i natt har jag sökt älgkalvar?... :) Kraam!

2011-09-05 @ 18:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0