flyttlass...

Helgen har bestått av ett evigt bärande och flyttande av Mors alla miljoner, miljoners grejjer. Vi har kört 4 fulla släpvagnslass (stort släp) + 2 lasbilar med saker T&R Gunnarsbyn-Luleå dvs 7,5 mil x 8 turer. Pust.
Min Mor har en tendens att vilja samla på sig saker, vilket enl feng shui kan bero på dåliga tider i barndommen, vilket är helt troligt i detta fall =)

Vi har varit 4 heltidare som flyttat + 2,5 tillfälliga, som då inte varit hela tiden men åndå varit en hel del, samt 4 barnbarn +1 kompis kille som röck in å flyttade alla möbler under fredagkväll. Men dagarna har varit Lååånga och vi har knappt hunnit med att äta. Fredagskväll vart det lite janssons frestelse vid 22 tiden, vilket är extremt svår tid för mig att äta med min mage då jag då får ont och blir extremt sur i magen. På Lördag hann jag då äta frukost (det gjorde jag iof fredag morgon oxå innan jag åkte) men sen var det packa upp lite mm innan vi åkte mot G-byn vid 14 tiden. Då tog vi en burgare på Max, kyckling variant för mig då.

På Lördag gick vi sen ut på kvällen vid 22.30 och kikade på kulturnatten som var i Luleå. Tittade på band som spelade på kulturens hus. Bror G :s kompis Roger + bror var i Luleå och hade varit på begravning, så vi träffade dom där oxå. Vi gick på Invit i Luleå och försökte sitta å prata, men det var svårt då sorlet var så högt. Runt 01.00 kunde vi det å begav oss hemåt. Jag körde, så ingen väntan på buss el taxi var nödvändigt. Somnade bums.

Söndag satte vi igång igen runt 08.00 och höll på till 21.00 på kvällen och då hade vi hämtat sista lasset och jag blev av med sonens Opel under denna sista resa till Mors granne, skönt.

Idag måndag har jag varit till Piteå sjukhus och gjorde en gstroskopi, vilket var vedervärdigt. Men tack vare att jag håller på med yoga gick det ändå att focusera bortom sig själv. Visst var det OOtroligt jobbigt och kräkreflexerna rår jag ju inte på. Men begärde bedövning, vilket var tur. Men det känns fortfarande som om jag har en slang i halsen. Uch.

Jag har ju mått risigt hela helgen å febern har kommit och gått. Så när jag närmade mig Arjeplog svängde jag in till VC och gick till doktorn. Jodå, jag hade bihålsinflammation och fick penicillin och sjukskriven resten av veckan. Suck! Men kan nog behövas lite vila efter helgens mest ansträngande flytt.

Men Mor är på plats och syster å bror är kvar å hjälper henne fram till imorgon e.m. vilket är jättebra. Men dom borde oxå få semester efter detta. =) Himla tur att även dom kom å hjälpte till, tack å lov!

Här får ni två bilder då vi inte tagit dit allt ännu, 2 lass återstår.



Mors sovrum, hoppas ni kan få en efter bild sen då hon kommit iordning =)



Vardagsrum och trötta flickor i köket

Ljus, värme, kram & Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Linda

Inte konstigt du kände dig trött och hängig då! Bihåleinflammation tär rejält på kroppen. Håller fullständigt med dig om gastron... urk! Krya på dig nu lilla moster så hörs vi. Kraaaaam!

2011-09-13 @ 16:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0