miss you Jay

Nu har ju Idol programmet startat om igen, Å jag kan inte påstå att jag är deras fan el så. Men det väcker minnen från föregående program med Jay Smith som vann. Jag saknar att se honom på fredagskvällarna, höra hans röst som fick mitt hår på armarna att resa sig upp, saknar hans charm i rutan och pirret i magen då han sjöng.

På skivan jag köpte, t.om beställde innan den kom ut sjunger han en rockigare version av Like a prayer, vilket jag personligen tycker är snäppet sämre än den han sjöng på Idol scenen. (Inte dålig, gillade bara första varianten lite mer) Den hade sån inlevelse att jag bara älskade den där och då. Idag när jag körde till Piteå lyssnade jag på skivan för 100 ade ggn, men like a prayer är inte lika bra i den rockigare versionen. Jag älskar fortfarande hans lite hesa känslofyllda röst och saknar honom i tv rutan, snyft.



I Piteå gick det bra, undersökningen blev gjord och hon hittade inga konstigheter. Har dock haft värk efter undersökningen, men det går väl till sig, hoppas jag. Blir nog hemmavarande imorgon pga min onda hals och huvudvärken jag har. Doktorn i Piteå verkade dock betydligt duktigare än stafett läkaren här i Arjeplog. Vi pratade om mina symtomer och hon trodde det kunde röra sig om IBS i tarmen och även att jag har ett magmunsbråck, som man kan operera. IBS innebär att man har olika besvär som har att göra med mag-tarmkanalen. Namnet är en förkortning av den engelska benämningen irritable bowel syndrome. Dessutom förekommer IBS oftare hos patienter med en del andra s.k. funktionella sjukdomar, såsom fibromyalgi, kroniskt trötthetssyndrom och spänningshuvudvärk vilket jag haft nästan hela livet.

Fick iaf lite gjort i Piteå, HITTADE min tapet...Jag har beställt den och hittade även tre olika alternativ till sovrummet och gubben accepterade ett av dessa. Kökstapeten kostar 500 kr rullen!!! Så jag hoppas verkligen att det blir bra. Tog bild med telefonen, så kvaliten e kanske inte den bästa. Frågade kvinnan på Flugger färg i Piteå om vi svenskar har snöat in på Vitt, -ja, men tack och lov håller visst den vita trenden på att vända och mer färg kommer tillbaka. Tack å lov för detta.


Bjuder på valet av min tapet, jag hoppas det ska bli bra...  kommentarer, JA tack! Dock har jag beställt den, men roligt att höra vad ni läsare anser om mitt järva val av kökstapet =) hihi



Och här är de tre alternativ jag fick med mig på sovrummet. Ett av dom har vi valt, och här utgick jag från gubbens önskan att ha ngt med färgen ljung i sovrummet... vilket kombination tror ni vi valde??



Förslag 1) Vit botten med blommor på en brun/beige kvist som jag då ska använda på tre väggar och den ljusa bakom sängkanten , kändes harmonisk



Förslag 2) Lite större blommor och blad på vit botten, blomman som ni kanske ser är färgen ljung och bladen i en annan brun/beige färg än den förra. Även här är tanken att ljust bakom säng och brun/beige på övriga tre väggar, lite djärvare än förra...




Förslag 3) Är en tapet där hela tapeten är i en ljung färg och sidoväggarna i en enfärgad grå tapet, tyvärr blev inte bilderna på denna så bra, så jag tog två bilder. Denna vart ju då ngt helt annat, men ändå samma tanke med en typ av fondvägg.

 


Förslag 3) bild två, blev med blänk


NU, ger jag er läsare en liten utmaning. Läser du min blogg, nykomling som återkommande läsare. Jag vill Jättegärna höra era åsikter. Har bett om dom innan, men kommentarerna har lyst med sin frånvaro. Så var gullig och ge mig en kommentar! Make my day, är ni goa.

Bilder från huset och rivningen får ni så småningom, kameran är nämligen kvar i huset. =)

Ljus, värme, Kramelikramiz & Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Linda

kökstapeten var fin! Är det samma tapet som på bilderna från igår? påminner om den i allafall. På den första bilden ser blommorna lila ut. Gillade den tredje bilden bäst med dom större blommorna men skulle nog sätta den på två väggar mitt emot varandra och den neutrala på dom andra två. Det är rätt fint att tapetsera så har jag sett. Skulle nog ha enfärgat bakom sängen och mittöver. Kanske blir för murrigt/grylligt om du sätter den tapeten på tre väggar? Svårt se ljungfärgen då dom ser mer lila ut härifrån. Kraam!

2011-09-06 @ 22:19:17
Postat av: Alexandra

Jag röstar på förslag 2 och sen nr 1 :) Kram <3

2011-09-06 @ 22:21:09
URL: http://alexandrabruhn.blogg.se/
Postat av: Dec

Tänkte bara glädja dig med att Jay just nu är i studion med sitt band och spelar in en cd som troligen kommer i november.

2011-09-07 @ 20:22:57
Postat av: K

Tänkte bara glädja dig med att Jay just nu är i studion med sitt band och spelar in en cd som troligen kommer i november.

2011-09-07 @ 20:26:15
Postat av: Linda

Då har vi samma smak Alexandra :) Dom var fina!

2011-09-07 @ 21:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0