omkullkastande händelser

Livet ger oss prövningar på de mest ytliga planet ibland. Gubben & Jag har suttit, hit & dit och tittat och planerat badrum och tvättstuga. Idag skulle han till Arvidsjaur och tyckte att han då skulle beställa kakel & klinker som vi då skulle ha. Nu kan jag säga att vi är inte på samma sida längre. Han kom hem och har helt enkelt, på eget bevåg bytt färg i badrummet. Vi hade valt ett svart golv med brunstrimmiga ränder i, ett kakel i beige/sandfärg till det och ett toalettskåp i mörk brun färg och en vatten kran i svart.

Nu har han beställt ett helsvartgolv, för hon i butiken dementerade det sin kollega sagt om golvet och menade att det svarta golv med brunt i var fel, utan att hon tog reda på detta av någon tredje part, då det var två olika utlåtande från samma affär?? Så när inte kaklet som vi beslutat ta fanns, då beställde han utifrån hennes information ett grått kakel istället?! Om han ringde mig, nä inte det. Så från våran gemensamma tanke om ett mer varm, sandfärgat kakel blev det nu helt plötsligt ett grått kakel. Passar då ett brunt toaskåp till det gråa?

Till tvättstugan blev det ett brunare klinkergolv (som vi bestämt gemensamt) och ett vitt kakel med några strips av någe slag, vet ju inte hur det ser ut, får väl se då det kommer... kanske? Jag hade skrivit ner två förslag, tydligen tittade han inte ens på de två.

Sen skulle han lämna in köksluckorna för att målas om. Det var visst inte helt lätt det heller. Dom hade själva gjort skåpluckorna och det var visst ett himla jobb att få färg på dessa luckar. Dom skulle plockas isär för att få det bra? Ja, vad vet jag? Så vi får väl se vad det blir? Sen hade gubben med sig en färgkarta där jag valt ut den grå färg vi ska ha på luckorna. Stämde dom, -nä, skulle inte vilja säga att dom stämde speciellt bra överens. Han hade valt en varm grå färg och det jag valt i tapeter var en kall dimgrå färg, väldigt olika. Vet nu inte riktigt om han beställt den färgen, men har han det blir det katastrof ihop med tapeterna jag valt.

Så, nu känner jag mig otroligt besviken. Varför sitta och planera och försöka hitta en stil som ska passa båda om det ändå inte tas i beaktning? Då ens partner utan att ens rådfråga mig bara beslutar att han vill ha ngt annat! Vart tog då det gemensamma inflytande vägen? Ja, och sen blir den samme butter över att jag inte tycker att han gjort ett bra jobb och bara är glad och tacksam. Jag kan förstå att det kan bero på massa olika saker, stress över allt som ska bli klart, men det är inte ok att bara köra över gemensamma beslut och strunta i den andra bara för det. Men det är ju förståss min åsikt. Jag vet att jag själv inte skulle ta ett sådant beslut, utan att gubben fått vara med och säga sitt.

Denna vecka är äntligen till ända, den har varit väldigt jobbig. Sena kvällar och inte kunnat ta det lugnt alls.
Nu är det helg, men känns inte speciellt harmoniskt då man inte är på samma sida då man väl kommit hem på fredag kvällen. Jag känner mig bara besviken och frustrerad vilket tar energi, som jag inte har. Fy för renovering då det ändras utan att man får en chans att påverka.




Trodde det var åt detta håll badrummet skulle likna...

Men, Jag hoppas alla där ute har en bättre fredagskväll än jag själv!

Ljus, värme, Kram & Tjing



Lika bra att stå på huvet...allt e ju ändå opp & Ner



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0