snitslad bana

Ibland är det svårt att bara leva sitt liv, roa sig själv
Kanske har jag missat hela poängen med livet?
Vem skulle kunna ge mig det svaret?
Önskar iblend att livet var som en snitslad bana, med fina band som hängde längst vägen och med ett precist MÅL
Och att jag hade kartan...


Vaknade imorse av magknip, vet inte varför min mage är så dålig just nu? Kan ju vara av penicillinet...vad vet jag? Steg iaf upp och sen var det kört med sovandet. Idag ska vi till stugan å göra höst, snyft. Alltid är det så underligt, livet. Allt går så fort ibland att jag hinner inte med att vara med i nuet. Kanske måste jag sluta grubbla på framtiden och försöka vara mer närvarande. Hmmm.

Vet ni, läste i en gammal tidning (försöker rensa några här hemma) ang. tantvarningar (eller kanske du håller på bli äldre tecken?)

Iaf, medelåldersvarning... (måste man varna om detta?)

Du upptäcker dig själv med att stå och beundra blomman St. paulian och tom känna ett visst ha begär. När jag läste detta var jag tvungen att skratta. Min Mor (79) frågade om jag inte ville ha några såna, -nej tack svarade jag, tycker dom är fula. Så då kanske jag klarar första varningen då =)

När man har små sockor i sandalerna. skit, då åkte jag dit

När man vid läggdags i sängen suckar "Oh, vad skönt!" Hmmm, äkte jag dit igen...

När man inte kan titta på film för att solen skiner. Hm, då blir jag skyldig igen, vem vill se på film om det är vackert väder ute, det hinner man väl på kvällstid. Så, ja då är jag definitivt i medelåldern då =)

Stanna inte upp och titta på dig själv som gammal - Då blir du det, Lev livet så länge du kan  med ett ungt sinne. Å det försöker jag iaf.


Kommentarer
Postat av: kalle johansson fb

tack så mycket för din kommentar... ha en bra kväll

2011-09-17 @ 20:48:08
URL: http://carlsa.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0