att lyssna...

Oj,oj vilken tung dag idag. Vaknade vid 05.00 av en sprängande huvudvärk. Gick upp och tog två huvudvärkstabletter å gladde mig åt att få sova en timme till innan morgonen skulle börja. Timmen gick fort, jag snozade klockan två ggr och steg upp 06.30 men huvudet hade inte blivit ett dugg bättre. Tänkte att om jag gör lite yoga så kanske det lossnar, så det gjorde jag. Men inte, då jag efter det ändå lugna passet la jag mig på spikmattan kände jag att denna förfärliga huvudvärk håller på att utvecklas till migrän. Så det var bara att ge upp. Ringde till den jag skulle massera kl. 08.15 och ställde in. Ringde jobbet och sa att jag har rasten hemma å kommer först 12.00 istället för 10.45.

Sen gav jag upp och tog en migräntablett, vill ju helst undvika dessa då jag efteråt blir lite bomullsluddig i huvudet. Men la mig å somnade om, vaknade vid 09.00 å då fortfarande med migränhuvudvärken så jag tog ytterligare en tablett å hasade tillbaka i sängen. Sov till 10.30 och då var värsta migränen väck, men hade ändå en molande värk och kände hur spänningarna i nacken gjorde sig påminda. Så iaf steg jag upp, smorde in nacke å axlar med tigerbalsam, klädde mig och gjorde iordning havregrynsgröt, bär å nötter med lite havremjölk till. Åt upp detta i hopp om att jag skulle få återvända till verkligheten. Men började kallsvettas och må illa och kände med paniken komma, HUR ska jag orka jobba i barngrupp å må som jag gör?

Nä, insåg det omöjliga och ringde chefen. Ja, hon fixar en vikarie och så skulle jag höra av mig om jag är hemma imorrn oxå. Nä, det tror jag inte. Har jag väl fått bukt med själva migränanfallet så hjälper vila mot kallsvett, yrsel och bortdomningar i hjärnan. Imorrn e jag tillbaka.

Så jag har nu funderat varför migränen kom? Och inser att jag antagligen har lite för mkt nu. Mitt schema att hålla mina kolleger friska med yoga och massage, samt ha barnyogan två ggr veckan och så börja läsa samiska gör att jag blir själv stressad. Och då hjälper jag ju ingen. Ska försöka titta över mitt schema och se om jag kan lägga om tiderna. Då det blir jobbigt att ha massage och yoga samma dagar får jag kånka å bära så mkt grejjer fram och tillbaka. Kanske en omfördelning av saker och ting.

Sen har jag ju i bakhuvudet hela tiden allt annat som måste göras i huset. Gubben säger att vi ska vänta med att tapetsera, men taperana har ju blivit jättefula iochmed att nya kontakter sätts in och element tas bort, blir det hål och färgskiftningar på tapeten och då blir ju jag stressad av såna saker. Jag tycker vi måste tapetsera innan vi flyttar in, då får vi väl försöka lejja någon som kommer och hjälper oss, men där är gubben så ovillig? suck!

Jag kan ju inte tapetsera alla rum själv, det är ju så mkt jobb. Men, men vi får väl se vad som sker.
Nu ska jag fortsätta vila så jag kan jobba imorgon igen.

Idag skiner solen och det är en fin höstdag, tyvärr då jag måste vara inne och är aningen ljusskygg då jag haft migrän.

Men Bland inte ihop...
Sjukdom med att "må dåligt" utan acceptera att livet är som en "bergochdalbana"- det går upp och ner. Imorgon är en ny dag.

September rullar mot sitt slut....
Denna månad har varit full av höst dagar. Visst har det regnat och blåst. Denna kombination som jag absolut inte är så glad åt. Trots detta är de de få soliga dagarna som landat och fastnat i minnet. Passa på att njut när dom dyker upp, man vet aldrig när man ser dom nästa gång. 

Dagens tänkvärda!

“Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever.”
Gandhi

(Lev som om du skulle dö i morgon. lär som om du kommer att leva för evigt)





Ljus, värme, Kram & tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0