bakom stängda dörrar

Är hemma även idag och pysslar om bakterierna i hopp om att dom ska tycka att jag snart är frisk... suck! Näsan är täppt, och hals ömmar och hostan känns vedervärdig och ovanpå detta ont som F.n i magen... blä. Ja,ja jag ska egentligen inte klaga, för det är inte så ofta jag är sjuk. Senast var ju våras då jag åkte både på vinterkräksjuka och dunderförkylning.

Igår fick jag avboka min massagetid på fredag, skulle till Maria (http://www.dinegenstund.se/) Men med förkylning i kroppen var jag tvungen att ringa henne. Och klok som hon är, tyckte hon trots min hoppfullhet att vi skulle vänta. Men jag både längtar och behöver en massage själv. Men så kom detta virus och knockade ikull mitt imunförsvar...typiskt.

Får försöka städa lite smått, kanske även packa lite utan ansträngning förståss. Hostatackerna kommer ju klasor och gör jag ngt litet ansträngande så sätter det igång.

Tackar för svaren om tapeterna, hoppas fler visar sitt stöd =) Och tack för infon ang Jay Smith & von Benzo. Jag ska självklart hålla utkik efter skivan. Var tvungen att titta på lite you tube klipp av Jay S idag, han är bara så bra. Hoppas han känner sig taggad och mår bra nu. Han e så duktig!

Imorgon kanske jag åker till Luleå, eller så måste jag vänta till Lördag, beror ju lite på denna förkylning såklart.

Vädret i Arjeplog är idag grått, som det har varit under hela denna vecka. Dock inget regn för stunden och hoppas att det nu regnat klart.

Jag fick välja tapeten till köket, så det är gubben som nu får välja tapet till sovrummet. sovrummet består av 3 väggar, + en helvägg med garderober. där finns även en balkongdörr och fönster. Så egentligen blir det två hela väggar, där den ena väggen ska vara i ljung;ich färg och den andra i en kontrastfärg.
Vi har inte riktigt exakt samma smak, jag & min gubbe. Men vi kan komma överens och vi kan kompromissa. Då inget av förslagen är "förskräckligt" utan alla tre förslag fungerar för oss båda =)

Visar här sovrummet, som inte är så stort.



Bild 1, här ser man balkongdörren med fönster och den enda hela väggen där säng ska stå och den tapet som ska vara i ljung: ich färg. Golvet kommer att vara mörkare trägolv och fönstrena målas vita.

GOLV:


Detta golv kommer vi att ha i alla rum, körsbärs-antikt från Alloc






Bild 2, här är då sista väggen och där ingången är, så ingen hel vägg. Samt att ni ser den 4:e väggen som är garderober ända till väggen där balkongen är, syns i spegeln. Även dörren å karm kommer att målas vita.
Nya knoppar till garderoberna.


Förslagen på tapeterna igen:

Förslag 1.


Förslag 2.


Och sist. Förslag 3.


Har du inte gissat, GÖR gärna det nu =)

Här får ni även en bonusbild på Chanti, den vackra



Hon brukar kura ihop sig vid soffan då jag sitter vid datorn, väntar lixom. Sen brukar vi ju ha lekstund, vilket hon gillar mycket.

Ingen bild på Mango idag, han är lite bråkig och tar in alla dessa råttor, å fåglar...hmmm... men visst. i hans ögon är vi ju lite dåliga på att jaga, så han gör ju det åt oss. Är vi tacksamma, nä då...


HÄR får ni oxå en bild av senaste tillskottet i familjen, Lilla Kid som föddes i Juni (hoppas jag)
Tyvärr hade jag ju glömt min kamera, så detta är oxå en mobilbild. Han hoppade högt vid varje bild, då min mobilkamera låter som ett tröskvärk. Så någon bild med öppna ögon bidde det inte. Synd, han har så fina goa ögon den lilla pojken.



Kid ska döpas nu i September, å jag har inte funnit ngn doppresent ännu =(




Ok då, pojken får oxå vara med. Han e ju för go han oxå, trots råttor


Ljus, Värme, Kram & Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0