3 bra tips

kan jag oxå slänga in så här vid påsktider =)

* Gör frukost och lunch till de största måltiderna, eftersom de infaller när matmältningen är på sin högsta nivå. Ät helst middag innan klockan 18 – ju senare på kvällen det är, desto långsammare är din förbränning.

* Tugga minst 30 till 40 gånger innan du sväljer. Det hjälper din matsmältning och du blir mätt snabbare. Dessutom får du i dig mer av näringsämnena i maten. Koka istället för att steka. Steker du så använd olivolja och teflonpanna eller ugnen.

* Ät bara rå mat, som frukt och okokta grönsaker, innan klockan 16, då det är svårare för kroppen att smälta än lagad mat.


Å en förutsägbar historia så här till påsk =)

En kille hade tre fruntimmer på gång och kunde inte bestämma sig över vilket som skulle vara lämpligast att gifta sig med.

 

Han funderade ut en test.

 

Han tog ut 150.000 kr ur bankontot och gav dem var och en 50.000 kr.

 

Han talade om för dem att de skulle spendera pengarna som de ville.

 

Den första gick ut och shoppade, köpte kläder, juveler och besökte skönhetssalongen.

Hon gick tillbaka till killen och sade: "Jag har spenderat alla pengar för att du ska tycka mer om mig, för att vara vackrare, för att jag älskar dig".

 

Den andra gick ut och shoppade, köpte kläder åt honom, en platt teve, golfklubbor och sportskor.  När hon kom tillbaka sade hon: "jag köpte alla dessa presenter åt dig för att du ska bli lyckligare, för att jag älskar dig".

 

Den tredje tog pengarna och investerade dem i aktier på börsen och inom tre dagar trefaldigade pengarna. Hon gick tillbaka lämnade de 50.000 kr till killen och sade: "Jag investerade dina pengar och tjänade mina. Nu kan jag göra vad jag vill med dem. Det gjorde jag för att jag älskar dig".

 

Killen började fundera och fundera och fundera

och fundera och fundera och fundera

och fundera och fundera och fundera

 

Det tar tid för killar att fundera!!!

 

och fundera och fundera och fundera

och fundera och fundera och fundera

och fundera och fundera och fundera

 

och fundera och fundera och fundera

och fundera och fundera och fundera

och fundera och fundera och fundera

 

och fundera och fundera och fundera

och fundera och fundera och fundera

och fundera och fundera och fundera

 

och fundera och fundera och fundera

och fundera och fundera och fundera

och fundera och fundera och fundera

 

och fundera och fundera och fundera

och fundera och fundera och fundera

och fundera och fundera och fundera

 

 

Och så valde han den som hade de största brösten!!!

 


* Det kunde kanske slutat på ett vettigare sätt...men killar är killar och vi har alla fördommar om hur vi använder huvudet...


Happy Easter



Färgade ägg =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0