Värd att älskas

Min ande kan inte förstöras, eller förloras

Min ande behöver inte yttre värden

 

Det som framkallar förälskelse

Är min egen förmåga att se mig själv som

Värd att älskas

 

Vid Gud, se din/min egen inre skönhet…

 

Det som verkligen gör oss attraktiv är

Inte att bättra på våra svaga punkter,

Utan ta dem till dig och se din helhet

 

I verkligheten är du/jag inte en sammansättning

av delar, utan en helhet.

Att se sig själv som en helhet är det första steget

Mot att se dig som genuint attraktiv.

 

Uppgående i en annan människa är en illusion.

Uppgåendet i jaget är den stora verkligheten

 

Om förälskelse är en form av galenskap så framstår

Friskheten som blek vid sidan av den.

 

De förälskades upplevelse av kärlek påminner om

Helgonens uppenbarelse

 

                      (Deepak Chopra, vägen till kärlek)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0