vårsolich

Idag skiner solen utanför fönstret men det är -9 grader så inge vidare vårvärme här ännu.
Vaknade på morgon med hemsk huvudvärk igen, så trots migräntabletter har den inte gett med sig så jag har sovit bort större delen av dagen.

Övrigt är det en hel del att ta itu med inför resan, fixa info och packa ner nödvändiga ting. Öronproppar ett måste då jag har svårt att sova då det bullrar av trafik, vilket dom varnar för i Tunisien. Vi kommer ju att bo centralt, så det är bara att vara förberedd.

Övrigt så har sonens glasögon gått sönder, så vi beställde ett par nya igår för 1000 kr, men det blir nog bra =) Han såg bra ut i dom, och han har haft de gamla i tre år. Så jag är glad att han inte behöver nya ögon oftare. Sen som förälder får man ta den smällen ekonomiskt, så han ser bra ut. Han har ju tufft med sin ekonomi, och då vill jag ju hjälpa till då jag kan.
Min resekassa blir inte så stor, men det får gå ändå.

Övrigt mår jag si och så, när jag upptäcker att värderingar om livet inte stämmer överens. Det är en tuff bit och jag vet faktiskt inte om och hur jag ska reagera och agera i detta fall. Hur mycket ska jag strunta i mina egna värderingar och hur långt ska jag gå över mina egna gränser? Ingen annan än jag kan ju veta detta, men ibland önskar jag att det fanns lätta svar på svåra frågor.

Kompromisser och nya lösningar borde vara ett fungerande koncept. Tyvärr är det inte så, utan jag stångar huvudet i en vägg. thats it! slutdiskuterat och så får jag själv grunna på hur mkt ska accepteras och hur ska jag själv reda ut tankar och frågor inuti huvudet.
Jag känner hur hela kroppen reagerar, blir kall och varm omvartannat, tårar som tränger sig på och energin som känns som om den ska explodera inuti. Men jag får helt enkelt förtränga, trycka ner tills jag finner en lösning inom mig själv som går att acceptera...om det går. och om jag vill? det vet jag inte i nuläget.

Det är väl sällan någons fel att man har olika värderingar eller åsikter, man är helt enkelt bara olika. Dock behöver ju inte det vara en motsättning för att tänka om, kompromissa eller öppna nya tankemöster och dörrar. Och ibland tror man så mycket på sitt att detta är omöjligt, det är då man krockar. Då blir det helt enkelt en kollision som man då ska försöka puzzla bitar ifrån.

Snart (5/4-14/4) åker jag bort på semester och hoppas då få vila min onda skalle, min själ helt enkelt. ladda på ny energi och ta itu med livets svårigheter då jag sen kommer hem igen. Kanske en å annan puzzelbit har landat, kanske en å annan tanke bytts ut och blivit en helt ny, ja det vet jag ju inte. Men föränderligheten är svår att stoppa, så oavsett om jag vill eller inte vill förändra så sker det ändå.

Det borde egentligen vara enkelt…
Att tänka med hjärtat, tänker du mest gott om andra och vill du göra andra glada fortsätt med det. Då är du på rätt spår. De som gör/tänker det motsatta av det jag just skrev är de som borde ”göra om och göra rätt”

Då Vill vi varandra gott och då kommer vi långt. Alltså då vill vi oss själva gott också. Vilket skulle innebära att vi känner oss värda att få det bästa. Jag har haft möjligheten att jobba (leva) med människor (människa) som är funktionshindrad/funktionsnedsättning. De tänker impulsivt och gör oftast med hjärtat. Både mot andra och mot sig själva. Där ska vi ta efter. Däremot måste vi också göra vissa uppoffringar och känna att just jag är värd att få må mitt bästa. Då kommer det vi vill till oss. Allt börjar med en tanke, sen kommer handling och sist men inte minst känslan av att vara värd att få, redo att ta emot. Prova våga öppna hjärtat så ska du se!!!

Vi kan inte göra om andra, så vi kan börja med oss själva. du och jag!

Här bjuder jag på en vacker bild av en fångst med Röding, se och njut!



Vi åt röding i söndags, och jag lovar att jag njöt.



Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0