Sista hela städdagen

Idag är det onsdag!
Sreg upp för ca 30 min sen och "barnen" sover.
Idag är det sista dagen att hinna städa.

 
Vi har kvar;
skura ur kyl & frys
2 köksskåp och lådor
putsa 4 fönster
torka element
torka golv lister
skura toabrunn, som vi försökt få ren i 3 dagar
dammsuga och torka golv
köra gammal tv till återvinning
ev. försöka rensa rören i köket? har dock ingen ny packning att sätta dit.
 

ja, så de stora "barnen" ska få sova 30 min till (för att jag är snäll) innan jag väcker dom för en ny härligt grå städdag.
 
igår var vi som jag skrev en sväng till Halmstad. Vilket tog hela dagen. vi åkte vid 09.00 och var först en sväng förbi på gekås för att köpa lite kompletterande. Sen köpte jag även där present till bror, som fick sweatshirt, mysbyxor och en t-shirt som hade texten, ursäkta! men du såg bäst ut på avstånd. =D Tyvärr var det ju inga lulehockey grejjer, såhan var väl sådär glad för detta.
 
Jag köpte även en tavla åt syrrans sambo, men det var väl heller inget märkvärdigt. mer en liten sak för att han fyllde år i söndags.
 
Vi kom fram till syrran vid 12.00 där vi fikade innan vi åkte å tittade på hennes & sin sambons nya hus i Ullasjö.
Där var det bra, med lite renovering kommer det att bli ett kanon hus. Jag lämnade mattorna som mor skickat, en hel del. samt sylt som mor gjort.
 
På väg mot Ullasjö erbjöd bror mig att köra hans sambos bil, som är ny. detta gjorde jag till Ullasjö. Även om jag inte gasade på direkt så kändes det att den var pigg och att det fanns lite under huven. Jag kör ju svärfars bil hit ner, som är ganska trött i motorn, inget vidare ax då man behöver. Det är ju oxå en rätt ny och fin bil, men tror det är en liten motor.
 
Iaf så satte bror sin burk med sylt i kylbagen vi hade med i svärfars bil, och där glömde han den. För sylten åkte tillbaka till Svenljunga igen...typiskt.
 
Från Ullasjö åkte vi då till bror S. Han såg trött och ganska sliten ut. Men som sonen min sa, betydligt bättre än sist han såg honom, strax efter operationen.
 
Där fikade vi medhaven glasstårta och jag visade lite bilder, som bror S var måttligt intresserad av. Men han har bara tappat lusten för allt runt ikring, så han skiter väl i vad vi syskon gör nuförtiden. Eller allmänt vad som händer å sker om det inte rör honom direkt, med sin bil el dyl. Då kan man se en glimt av intresse tändas.
 
 
Efteråt åkte vi på Verona och käkade. Jag åt pasta med kyckling och kantareller, som smakade smaskens, sonen åt kött och detta kalas blev vi bjudna på, av syster Å och bror G.
Vilket vi tackade ödmjukast för. Tyvärr är det svårt att äta ute, då det sällan finns laktosfritt. Så igår kväll och i natt har jag lidigt av magvärk och upplåst mage. men jag var så trött igår så av ren utmattning har jag ändå kunnat sova lite grann tack vare tabletter för magen. Men tog dom inte förrän jag var i Svenljunga, så jag trodde aldrig jag skulle få sova.
 
Vi åkte från Halmstad runt 17.15 men då stannade vi även till hos sonens pappa, för att säga adjö åt honom. Vi drack te och kaffe och satt till runt 18.00 sen körde vi så mot Svenljunga... trodde vi. Satte på GPS;en och 4 km från Kvibille ville den vi skulle ta av till höger. Jag tänkte att ok, vi provar... kan ju vara en genväg, så slipper vi åka inom kvibille.
 
Ut i skogen och på slingriga väger kors och tvärs, och 30 min längre resväg än vad det normalt tar!!! GPS,en åkte ner i handskfacket och nu vägrar jag följa den där teknikprylen fler ggr. Jag och GPS - Nej TACK!
 
Till slut kom vi till Svenljunga, och då var kl nästan 21.00 så jag kokade en kopp te, satte mig i köket på pinnstolen och ringde sambon därhemma. 22.00 gick jag i säng efter att ha kollat på kartan vart vi ska åka och hämta släpet imorgon torsdag.
 
Tyvärr luktar det fortfarande katturin i lägenheten, mest nu i vardagsrummet, där jag ännu inte har kunnat skura golvet ordentligt pga alla saker som finns där. Vi hämtar ju inte släpet förrän imorgon, då får jag tömma och skura några varv för att få det så bra som möjligt. Tror ändå att dom får sanera här, pga lukten som inte riktigt vill ge med sig.
 
Dags att kavla upp ärmarna och putta igång de "stora två"
 
 
 
Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre...kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0