Juldag 2012

 
Helluuu alla julfirare.
 
Klockan är just nu hos mig 12.00 på juldagsmorgon och jag är ensam uppe, då söner och sambo ligger under täckena fortfarande.
 
Vi hade en himla trevlig julafton. Min namnsdag var det oxå, så jag fick ett namnsdagspaket av sambon på morgonen igår. Det var ett jättefint hjärta att hänga i fönstret, handgjort i Bali.
Svärfar kom vid 16.30 och vi drack lite glögg, och tidigare under dagen hade vi ätit julgröt.
 
Maten var på spisen och jag bad son och sambo assistera med lite av jobbet. I fjol låg jag ju på Piteå sjukhus för stress så iår var dom hjälpsamma =)
Hämtade sambons son på bussen 17.30 och vi satte oss till bords då vi alla var samlade.
 
Senare blev det julklappsutdelning.
Själv fick jag jättefina klappar =) inte riktigt vad vi kommit överens om, jag å sambo men han vet precis vad jag gillar, så jag är helnöjd.
Av sambo fick jag en "sten"lampa (av saltkristall), En mycket fin Buddafontän med belysning som milt växlar färg, med en glaskula som snurrar när vattnet rinner. En doftbrännare att hänga upp för oljor.
 
Av son med sin sambo fick jag ett jättefint smycke i form av ett silverhjärta på en läderrem.
Av svärfar fick jag en ny strykbräda (jippi) Den jag haft är säkert 30 år och var ostadig och ganska hemsk. Sånt som man inte prioriterar helt enkelt. Sen fick jag och sambo en glassmaskin tillsammans av svärfar, kanon =D
Av syster fick jag en söt tomte och av Mor fick jag förra helgen ett fint halsband som hon har gjort själv av läder och tenntråd, samt en vit mindre fäll att ha på yogamattan.
 
Jag gav bort åt sambon; en burk med sellaksrom, en stor drömfångare, en nagelborste (han önskade sig en), en liten ängel med hans månadssten, en almenacka med bilder från stugan som han blev jätteglad över.
Av min son fick han en jättefin kniv med vargmotiv, av sin egen son fick han salamikorv.
 
Till svärfar gav vi en whisky och så får han en bok om hundlydnad (den hann inte komma) Hans hund Sally fick en lysreflex att ha på halsbandet. Han ska även få en almenacka, för han ville gärna ha en då han såg sambons =)
Sen gav vi ju julklappar åt sonen min och sambons son som jag inte rabblar upp här. Men alla var jättenöjda å glada.
 
Vid 21.00 traskade svärfar hemåt och vi tittade på Svenssons i Nöd å lust. Efter den var alla sega så vi möblerade bort bordet och spelade kinekt på Xboxen. Det blev bowling. Min son är en hejjare på detta. Han vann 5 omgångar av sex spelade. Jag hade en lite svajig form, bra första spel och tredje spel, sen vart jag så trött.
 
Jag la mig runt 01.15 och resten fortsatte spela ett tag till, men vet inte när de la sig. Kanske därför dom sover så länge nu?
 
Här bjuder jag på lite bilder:
 
 
 
Chanti å Mango fick en hängmatta i julklapp, här sitter de och kollar in den. Denna kom veckan innan jul, så vi packade upp den. Tyvärr verkar dom inte vara så intresserade.
 
 
Mango testar det nya kattskåpet som vi köpt för att ha kattlådan i. Kissarna skvätter så mkt sand, så dom får en egen stuga att ha toa i.
 
 
Vår julgran står så vit å grann i stugan =)
 
 
Min Budda figur. Svårt att få honom fin på bild. Men den lös jättefint och vattnet porlade. Får se om jag ska ha den i yogarummet eller... har inte beslutat plats ännu.
 
 
Vet ej riktigt vad dagen idag kommer att bestå av, men svärfar kommer runt 15.00 och äter med oss och umgås lite. blir nog en väldigt avslappnad dag =)
 
 
 
 
Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra...kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0