in the Bloggworld

Som ganska ny i bloggvärlden, startade 28 dec 2009 inser jag att denna värld är enorm. Men att det kan vara väldigt svårt att hitta dom där guldkornen i alla dessa bloggar som finns. Med guldkornen menar jag de som lixom jag skriver väldigt varierande men utifrån sig själv och sitt eget inre djup och de tankar livet väcker.

De bloggar som skriver och beskriver det ytliga finns det otroligt många av. Jag är ju inte så intresserad av mode (även om jag tittar på det och inhandlar en del emellanåt, så har jag inget riktigt öga å intresse för det) alla dessa outfits som visas, men det är säkert många som gillar just det. Alla heminredningar kan jag bli besviken på, jag vet inte hur många jag besökt för att finna ngn typ av inspiration då vi renoverar, men nä...
Och det är väl så, man ska hitta sitt eget, plocka ut det lilla, å de små ting man kanske har tur att finna.

Men givetvis får jag fortsätta spana efter de mer djupgående, blandade bloggarna som vågar skriva det som berör. Jag vet att detta är ju inte helt lätt, och man gör det ju givetvis inte hela tiden, utan det är gulkornen i en blogg jag vill hitta. Inte alltid rubrikerna säger så mkt.

Jag tycker generellt inte heller kändisbloggar är så speciellt intressanta, dom är som de flesta andra människor, varken mer eller mindre i min värld. Möjligen att dom har större tendens att utveckla olika beroenden som att röka (både det ena å andra) festar oftare (alkoholberoende) Anorexia/bullimi (hetsäter eller svälter sig för att vara på sin topp) Träningsnarkomaner (mellan spotlighten, för att hålla sig i form blir dom besatt) Ja, dom är som vanliga människor med lite mer stress för att dom har krav på hur dom ska vara, när dom ska vara, och varför ska dom vara?

En kändis som jag tycker skriver väldigt bra är Mia Skäringer, skådespelerska, bokförfattare som var med i serien solsidan. Hon verkar vara hur go som helst. Gillar det hon skriver och kan ofta hitta gulkorn i hennes texter.

Och en annan favorit är Benny Haag som ville få in spritpartiet i riksdagen, här är ett utkast från hans sida, som jag tycker om.

"Det enda sätt man kan få människor att ändra åsikt, vare sig det rör sig om främlingsrädsla eller alkoholintag är att konfrontera och argumentera. Det förstår inte de andra svenska riksdagspartierna, men det förstår jag.

När Lars Ohly vägrade sminkas i samma rum som Åkesson nådde nog patetiken och löjet sin lägsta nivå någonsin. Hade Ohly velat ha förändring hade han gått in och ställt honom till svars. Men så gör man när det gäller främlingsrädsla och alkoholism, man går därifrån och tror att man har tagit ställning fast man bara i praktiken har undvikit frågan"

Som en liten bonus: Börja titta på serien "Night Cops - nattskiftet" på TV4 Sport (vilken idrottsgren handlar det om?!) Det skulle kunna vara en reklamserie från Spritpartiet! Det handlar om polisen på de brittiska öarna som tar hand om mer eller mindre skitfulla människor som spyr och misshandlar varandra. Bättre sändningstid tack, så är vi snart det största partiet i Sverige."


Detta var från aug 2010. Benny Haag var min tv idol då jag gick på högstadiet =) Jag har bara ökat min gillande sen Benny H började diskutera alkoholfrågorna på ett mkt bra sätt, dvs man förstår vad han menar, ibland nickar jag instämmande till hans texter som jag verkligen tycker är träffande på många punkter.

Så, vem är då intresserad av vad just jag har att säga? Vet inte, en väldigt liten skala om jag ser till statestik, men sen har jag inget direkt tema på min blogg, mer än yogan. Och jag skriver så mkt annat än bara yoga. För mig är yogan en del av mitt liv, och jag vill inte lyfta ut en bit av livet för att andra ska finna min blogg intressant.
En del hittar hit för att jag har lyckats fånga ngn med min rubrik, en del hittar hit för att jag gett dom adressen och vissa råkar kanske hamna här av en slump. Men alla som tittar in är hjärtligt välkomna =)

Nu är det dags för mig att sätta igång att packa saker, det är lite trist då jag är förkyld. Dels för att jag blir så trött snabbt och just nu känns det som om vi bara svävar omkring..ngt flummigt, å ingenting blir rktigt gjort...

Zumba ikväll, suck. Jag tror ju att jag får vara hemma.. mår ju ganska skit, så jag får känna efter senare... men när huvudet spränger å näsan rinner vet jag ju förnuftsmässigt att jag borde låta bli. Viljan finns dock att gå.

 

Jag vet inte om det finns fler än jag som kan känna sig lite desperat över detta då man byter bostad. Min sambo vill gärna (kanske utan att han tänkt närmare på det) ha möblerna på ungefär samma ställe som vi har det i detta hus? Jag är ju sån att jag vill ändra om, förnya och hitta nya sätt att sitta på och göra det man nu ska.

Som i sovrummet, då måste vi enl honom ha sängen på samma fläck som hans föräldrar hade den? Istället för att prova ha den på annat sätt. Det kanske inte går att ha på annat sätt, men just tanken att det ska bara vara så! urk.

Vardagsrummet är knepigt. det är avlångt och vi har en öppen spis i ena kortänden. Soffan vi köpte tillsammans i detta hus, passar inte riktigt in i det nya v-rummet enl mig. Men... sälja, nej det går inte! Vi hade behövt få in två fotöljer och ha en tre sitt soffa istälet för soffa med divan, som vi har nu. Jag älskar soffan vi har nu, men som sagt, den passar inte in.

Sen har vi köksbordet, det skrev jag om häromdagen... jag får lixom "ångest" tankar av att behöva ha det bordet. Jag vill göra om det, men vet inte om det fungerar. Hur bra det går att måla på gummiträ? Ja, jag inser att då det kommer till möblerna, så får jag ge vika. Vi har även en enorm tvbänkspjäs i furu (hurvel) denna ryms inte i vardagsrummet å då vill sambon sätta den i sovrummet, urk. tänk att vakna varje morgon å se eländet... hm. Visst, den sväljer ju enormt med grejjer..men utseendet är inge kul. snyft.

Dagens tänkvärda;
“Lycka är resan, inte destinationen.”Okänd


Ljus, värme, kram & tjingeling

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej moster!

Jag tycker att det är roligt och intressant att läsa din blogg just för att du skriver så varierat och om ämnen som känns intressanta. Läser dock även en "ytligare" blogg som handlar om smink och mode. Förstår inte riktigt hur du "fångar" läsare med rubriken. Hade du haft facebook hade du kunnat länka till din blogg därifrån. Jag har heller inte alltför många läsare men ibland är det skönt att liksom skriva av sig lite.

Hoppas ni får ihop åsikterna om huset :) kraaam och godnatt!

2012-02-02 @ 23:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0