frostfötter

Inatt har jag haft en riktigt skit natt pga mitt knä. Ja, det som jag gjorde illa i höstas, menisken. Det värkte och gjorde ont hela kvällen, och under natten väckte det mig hela tiden så fort jag rörde mig i sängen. Slut å trött var jag då väckaren ringde, inte ett dugg utsövd =( Har haft yogagympa för barnen och yoga för personalen så knäet har fått sin beskärda plågodel idag. Har tom varit svårt att ha det rakt. suck!

Men ta i trä, nu tre timmar efter yogapasset (där det värkte som f...n) är det mindre värk just nu =) Så jag hoppas det försvinner så jag kan Zumba imorgon. Vi skulle visst få Zumba gratis för vår ordinarie Z-ledare var borta och vi skulle få en annan mix. Men det viktigaste är ju att få röra på döfläsket, så det blir nog bra ändå.

Pratat med min Mor i telefonen, vi kom in på permanent. Ja, sånt som var modernt förr för att få lockar i håret. Min Mor hade bokat tid på frisörskolan, för att få det lite billigare. Vågade inte säga att jag gjorde en korkskruvspent där (ok, det är säkert 12-13 år sedan) det blev inte alls bra. Men en vanlig pent går säkert bra. Ja, jag frågade henne om hon inte skulle sluta permanenta håret? För hon har klåda i hårbotten, och med omsorg över hennes hårbotten tycker jag hon borde sluta med eländet. -nä alldrig tyckte hon. Jag vill inte se ut som tanterna med rakt hår för det är så fult sa hon =) Kunde inte med att säga, att jag då tycker att tanter med pentade hårlockar inte heller är så snyggt... men höll tand för tunga =/ Självklart ska hon permanenta håret om hon känner sig fin i det.

Själv skulle jag verkligen behöva klippa, och göra slingor innan Tunisien =) För att mitt långa spikraka hår ska få ngt liv i sig. Min Mor skulle bli själaglad om jag sa att jag skulle klippa mig kort och permanenta mitt hår...brrr...
Ok, skulle aldrig hända, men glad skulle hon bli. Jag däremot hade blivit tvungen att hänga mig i närmaste träd...

Den nyadatorn har kommit, nu ska sambon bara få liv i den oxå =)

Frostfötter, jo...golvärme som inte ger varma golv, känns meningslöst. Varför skaffade vi då bergvärme om jag måste fortsätta frysa? Sovrummet är så himla kallt att jag nästan hackar tänder, men sambon anser att man ska sova kallt. Visste dock inte att vi skulle behöva ligga å sova i kylskåpet. Vi har ju även satt klinkers på stor toan, för att det skulle vara varmt, men det är så kallt att benmärgen kryper uppåt om man ska gå på toa barfota, så det så. Men sambon tyckte jag kunde hålla mina åsikter för mig själv, för jag har så många!!!
Men imorse tror jag han ändå tänkt till och ökade lite värme, får väl känna sen för det tar tid innan det blir varmare.

Dagens middag blev laxpytt med stekt ägg =) Det är mkt godare än gamla köttrester som pytt (tycker jag)


Ljus värme kram & tjingeling

Kommentarer
Postat av: Linda

Håller nog med dig om permanent... jag är också i akut behov av klippning. Skulle behöva ta minst en decimeter. Tur det finns bra hårprodukter som kamouflerar det risiga :) Hoppas det går bra i det nya huset.

kraaaaaaaaam

2012-02-29 @ 17:46:27
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0