Ssssläktingar



Vet ni om att vägen från Luleå även går till Arjeplog...oxå?

Det är lite ensamt att ha sina släktingar en bit bort, tex i Luleå. Men iof så oavsett vart jag mig i Sverige landat har de alltid haft svårt för att komma på besök. Hm, beror detta fenomen på MIG? eller beror det på mina släktingar. Dock inte alla mina släktingar, drar inte alla över den berömda kammen. Jag har dock Bott i Arjeplog sedan 2009 och faktiskt så har dom av mina syskon som bor i Halmstad hälsat på mig men ingen av Luleborna. Min son har givetvis varit flera ggr redan, men min syster Å och min bror G med sambo har varit, som bor i Halmstad. Har syskon och vuxna syskonbarn från Luleå (26 mil bort) varit hit?? NÄ, så nu är det väl ändå snart dags. Ok, min MOR har varit, men då botte hon i Gunnarsbyn, juh.

För att ni inte ska känna någon stress där borta så kan jag viska i era öron att till sommaren, ni vet datum fyller jag den aktningsvärda åldern av 50 år. Jag hade inget större kalas vid 40 för jag valde att åka till Irland, så nu när det blir jämnt till sommaren tänkte jag att det vore riktigt trevligt med besök =) Då är ni hjärtligt VÄLKOMNA!

Hur som helst så är det alltid trevligt att få höra -att nu ska "jag" nog komma och hälsa på snart... Men snälla GÖR det =) Jag blir iaf hoppfull då ni "hotar" med besök. Ni är alltid så väldigt Välkomna, både familj och vänner. Plats har jag så det är bara att sätta er i bilen eller ta bussen och komma till Arjeplog.
Vad finns det att göra? Titta på de vackra omgivningarna =) mm.

NU har vi även FLYTTAT. Det blev under helgen, så vi har inte fått till det tekniska ännu. Såsom TV å Dator. Men nu snabblånar jag sambons jobbdator, lite hastigt så ni vet. Flytten gick bra, jag körde lastbilen =) bra kvinns reder sig själva. Men första natten var natten till idag, söndagkväll. Imorse var det lite knepigt att hitta allt, kläder, mat nycklar...handväskan borta. Ja,ja vi packar väl upp succesivt.

Ikväll har jag även varit på förskolan och vi har hört om nya skollagen. Man får ju inte utbilda barn i ngn form av religon. Därför när jag lär ut yogagympa är det enbart rörelserna, lite andning på lekfullt sätt men annars är det mest rörelser. Så är det. Men jag trivs med det, för lär sig barnen rörelserna då lär dom sig kroppskännedom och det ingår i skollagen.

Nu är klockan mkt och jag ska knyta mig. Imorgon är det alla hjärtans dag, då ska vi ut på Harrys och äta =)

OM jag inte tittar in i morgon. Glad alla hjärtans dag till er alla som tittar inom.

 




LJUS, värme, kram & Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Glad alla <3 dag! Kram

2012-02-16 @ 09:03:41
URL: http://alexandrabruhn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0