en snäll kommentar ger dig ett leende i själen

Nu är jag återigen förkyld, hunnit vara frisk hela 2,5 vecka från den sista förkylningen...är jag trött på snörvel...yes, otroligt tröttsamt. Jag som varit friskheten själv jättelänge innan jag började på förskolan...

Idag måndag har jag iaf jobbat, sista timmen hade jag yogagympa med 5 åringarna. Idag var det riktigt kul och barnen fick delta med utformningen av passet lite mer och friare idag. Det tyckte dom om. Efteråt säger ett av barnen, som är lite "lillgammal" -Eva, jag tycker du är duktig på att jobba med barn. Kan man bli gladare än över en så snäll kommentar. Det värmer ju hjärtat.

Kom hem och hängde tvätt, satt en stund vid datorn och sen var det matdags då gubben kom runt 16.15
Idag blev det stekt kycklingfilé i bitar, champinjoner, purjolök, zuccini och kryddor, cayennepeppar, svartpeppar, curry, & Garam masala (indisk krydda) det fick sen puttra i lite vatten och en ½ kycklingfond. Råris till detta, och det blev både spicy å gott.

I övrigt har det inte hänt så mkt, är dock ledig imorgon och ska hinna göra lite räkningar och packa ner grejjer. Ska oxå försöka skura ur några skåp. Men, jag är som sagt inte frisk så det blir lite efter orken. Förhoppningsvis har jag ingen feber och då är det ju aningen lättare.

Jag vill ju på Zumba på onsdag, samt att flytten sker denna veckan så förkylning är det sista jag har tid med. Suck!

Motivering...


Har ni tänkt så här? Att Hälsa är kul! Grönsaker smakar gott, det är roligt att leka och röra på sig, motionera och man är gladare om man sover tillräckligt. Jag funderade på det här med motivation i går natt. Jag tror att vi ofta tänker negativt om hälsa & motion, om hur jobbigt det är innan vi når målen och vägen dit. Det är lättare och roligare att lyckas med de mål man har satt upp om vi tänker lite mer positivt och framförallt är snälla emot oss själva. Då lyckas vi!

Tex vänner…

Vi stöttar andra men slår allt för ofta på oss själva. Bryt den negativa skivan som surrar i huvudet och byt ut den mot en mer positiv melodi

Om jag skulle säga det jag ibland tänker/säger till mig själv åt mina vänner då skulle jag nog inte ha så många vänner kvar. Och ofta till människor jag möter försöker jag säga "att var snäll mot dig/sig själv"… Visst är det sant. Den du ska börja med att berömma är just dig själv!

Dagens tänkvärda: Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre. Sagd av Okänd

Ljus, värme, kram & Tjingeling

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0