Himlen är blå

Helg och vi har fullt upp med små detaljer som ska fixas och spikas innan flytten som mest troligt sker under nästa vecka...ja, äntligen börjar vi se ett slut på renovering, fix och golv på plats. Ser riktigt bra ut, myser då jag ser saker och färger falla på plats.

Just nu är jag ute efter ett mindre renhorn, gubben säger att det nog inte blir ngt problem, vilket jag hoppas är sant. Då det gäller möblering så har naturligtvis inte alla bitar fallit på plats ännu, men det hoppas jag kommer nu eftersom.

Jag letade fönsterbrädes konsoler, men sen kom vi på att vi inga ska ha =) Vi ska försöka använda de gamla järnen som satt inne i väggen pga den list som är vid fönstret. Annars måste vi ha ngn typ av sockel bakom varje konsol för att den ska bli lika "tjock" som fönsterlisten. Ok, förstår om ni är ? frågande, men jag visar bilder senare =) Då faller allt mitt lösa prat på plats.

Veckan har i övrigt känts lite tung, hade massage i torsdags, dagen desförinnan var ju onsdag och jag var givetvis på Zumban. Det var lika roligt denna gång, hon körde lite mer ben dena gång, kändes det som iaf, men ingen träningsvärk "what so ever" vilket förvånade mig, för jag tog ut mig allt jag kunde. Hm, undrar vad det beror på? ja, kul hade jag iaf å det var ju skönt att slippa träningsvärken, kan berott på att jag stretchade ordentligt och yogade dagen efter.

Tillbaka till tordag, då var det min favorit Tv dag med "once upon a time" och "revenge" =) strålande tv kväll. Fredag var jag så trött så gubben fick själv sitta å titta på tv, Da vinci koden. Själv la jag mig i sängen å tittade på the voice sverige... bra slötittartv helt enkelt. Somnade som en klubbad säl strax efter 22.00

Idag jobbade vi i huset till runt 17.30 sen hem å jag lagade middag, idag stekt kalkon, lök, vitlök, champinjoner å cremefrech till detta sallad Å ungsstekta rotfrukter. Efter middagen satte vi oss å fortsatte titta på en inspelad Tvserien (terra nova) Å nu är klockan mkt och dags att sussa kudden.

I övrigt tycker jag att det ändå går hyfsat med förändringen, men märker att jag blir aningen lat/bekväm då jag blir trött eller stressad. Då är det mkt lätt att falla tillbaka till "gammal" sorts mat. Så igår syndade jag till lunch, då jag inte hade någon lunch förberedd. Det är kruxet, att kunna hålla focus fast man är hungrig och inget finns hemma. Så, det blev 2 st stekt kycklingkorv med bröd, för att stilla hungern. Förändring är inte alltid helt lätt, trots att jag är både motiverad och beslutsam. Men det är enbart att lära mig av misstagen å fallgroparna. Övrigt i veckan har det gått bra, så jag får glädjas över det.

Det börjar bli ngt längre dagar, ljuset återvänder vilket får mig att må gott. Häromdagen då jag gick till jobbet var det gryningsljus, väldigt vackert var det på himlen, fick mig att må extra bra hela dagen.

Min kära syster Å har åkte till Thailand, vilket hon gjorde i tisdags. Hon ska vara borta under 3 v, det är henne väl unnt och jag önskar bara att hon får det riktigt skönt. Hon kommer hem lagomt för att sen åka till Tunisien med oss andra =) Egentligen borde man göra samma som hon har gjort, sparat semester och pengar för att åka nu mitt i vintern då man verkligen behöver sol och värme. Men...har man stuga är det inte så dumt att även få vistas där under några veckor på sommaren.


Dagens tänkvärda…
Ska du göra en förändring då ska du för att du vill,
för att du kan och för att du behöver det….


Ljus, värme, kram och Tjingeling



Thailand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0