i begynnelsen

Dvs, Igår satte jag igång min kickstart, vilket ska ge min kropp förutsättningarna för ett bättre mående. En kickstart är bra för att väcka upp kroppens ämnesomsättning, och rensa ut lite gift vilket gör att man kan känna sig lite off de första dagarna. Men detta håller jag enbart på med under 14 dagar. Igår var alltså den första.

Min dag såg ut på följande vis;
Frukost; citronvatten, te + 2 kokta ägg med majonäs (ni läste rätt)
Lunch; 150 gr ört sill, 2 kokta ägg och sallad
Middag; 250 gr kycklingfilé/biff av nöt (valet är ditt) med en grönsallad, olivolja + citron

Dagen gick jättebra, inga konstigheter och motivationen är på topp.

dag 2 Onsdag Frukost; citronvatten, te, 1 stor apelsin (inte lika mätt som igår)
Lunch; 250 gr kycklingfilé med grönsallad på broccoli, kokta ärter och gröna grönsaker, olivolja + citron
Middag; 100 gr skivad (skinka) men jag använder skivad kalkon, sallad med pumpafrön, olivolja+citron samt 2 dl naturell yogurt på 3-4% fett, 1 skiva finn crisp utan smör/pålägg

Idag känner jag mig mer hungrig än igår, men det går. Har återigen blivit förkyld vilket är jobbigt. Hade huvudvärk efter jobbet och en näsa som boksavligen rinner utan förvarning. Så jag fick ta beslutet att hoppa zumban vilket inte var ngt lätt beslut, men... bättre att orka jobba imorgon, så det blev att spara på krafterna.

Jag har ett rätt kort yogapass på 20 min och en lite längre meditation på 20 min just nu. änner att behovet av andlighetens balans är ett måste för tillfället.

Som jag anade så har mitt hälsojobb på jobbet dragits ner drastigt, vilket jag inte tycker om. Men jag får ta ett snack med chefen, för detta känns trist.

Huset börjar bli färdigt, tapeterna hade kommit upp så nu är det enbart att foga klinkers å kakel kvar. Samt en hel massa jobb som vi då ska göra själva. Sen ska ju rörkillen komma å koppla in vatten till toa mm. Golvet i v-rum är eller inte lagt, men det gör ju svärfar & sambo.

Så, tid till sjukdom finns faktiskt inte i mitt liv just nu. Det är verkligen flera år sedan jag varit så här drabbad av sjukdommar, den ena avlöser den andra Suck!

Å ett tips, Goji bär
Jag blir glad av den röda färgen som desa röda bär har. Gojibär, eller ofta bara goji, säljs i Sverige torkade eller som juice. Gojibär är rika på vitaminer, mineraler och antioxidanter. Bären lyser intensivt röda av olika karotener och både smak och utseende liknar något russin. Traditionellt används goji kinesisk läkekonst och de har blivit populära inom livsmedelsindustrin där de ofta räknas in bland superfrukterna.

Dessa bär ger ifrån sig sin näring och kan upplevas lättare/godare att äta om de är uppvärmda och tillagade istället för torkade som vi här köper dem. Du kan med fördel blanda i dem i grytor, i gröten, koka riset eller Couscoussen med 1 msk bär. Jag har dessa bär i salladen, jättegoda!

Dagens klokhet
"Vår största glädje är inte att aldrig misslyckas, utan att resa oss varje gång vi faller " Confucius

Ljus, värme, kram & tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0