idag är idag en ny dag...

Jahapp, en vanlig måndagskväll utan speciellt mkt happening =)
Imorgon ska jag öppna, så jag börjar jobba 06.15 gäsp. Så med andra ord så ska jag strax äntra den sköna sängen och sluta ögonlocken över mina trötta ögon =)
 
Det var trevligt i Lördags, men lite utdraget. men så är det lätt att det blir. Men vi grillade själva det vi ville äta och det fanns gott om gottigheter att grilla.
Vår kollega tror jag blev nöjd med våra påhitt, så allt var bara bra. Kom hem strax efter 21.00 så det kändes som om helgen blev en dag för kort, trots allt.
 
Under söndagen skurade jag ytterdörren, för jag ska måla den blå, som husknutarna =) tror det kommer att bli super fint. Annars var vädret väldigt växlande å en å annan åskskur med ett hårt regn i efterkälken, gjorde att målandet fick pausa. Sambon som har jour fick sen en utryckning då vi just satt å skulle se lite film =( han fick jobba hela natten, stackarn.
 
I veckan kommer nog brorsdotter med sambon till Luleå, så jag ska väl försöka bege mig till kusten en sväng. Vill ju hemskt gärna träffa min guddotter =)
 
Nu är det väl dags för en sån där nyttig drink igen, för att boosta kroppen =9
 

Matsmältningsraketen:

Ingefära, cayennpeppar och gurkmeja är kryddor som alla har läkande egenskaper och främjar matsmältningen. Röran bidrar till att födan lättare omvandlas till energi istället för fett samt hjälper kroppen att ta upp näringen bättre. Gurkmeja skyddar levern mot gifter och sänker kolesterolhalten.

Ingredienser:

  • 1 tsk malen ingefära
  • 1 tsk gurkmeja
  • 2 tsk pressad citron
  • En knivsudd cayennpeppar
  • 2 tsk vatten
  • 1 msk honung

Gör så här:

  1. Tag 1 tsk av blandningen före lunch och middag. Kan förvaras i kylskåp ca 3 dagar.
 
Och ännu en mkt nyttig drink;
 
Kolestrolsänkaren

Grapefrukt innehåller C-vitamin samt fibrer som är kolesterolsänkande. Kiwi skyddar blodkärl och hjärtat - rikt på C-vitamin samt sänker skadliga kolesterolet.

ingredienser:

  • 1 Banan
  • 2 msk proteinpulver
  • 2 kiwi
  • 1 grapefrukt
  • Vatten
 
Tillagning:
  1. Kör i en blender, på så sätt bevaras frukternas fibrer.
 
Människan har i alla tider förstått den stora nyttan av att insupa naturkraft genom frukter, bär och grönt. Idag får vi i oss alldeles för lite av de viktiga ämnen kroppen behöver för att vi ska kunna upprätthålla en god hälsa och en balanserad vikt.
 
 
Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0