40 dagar = en rutin

Livet ger dig möten och relationer för att du ska ta dig till kunskap och förstå. Du går igenom samma process flera gånger tills du ser din egen delaktighet. Du kan aldrig ändra andras attityd till dig själv. Du kan heller aldrig styra en annan människas liv eller förändra det. Men om du växer och förändrar dig och om din partner är den rätta så utvecklas även han eller hon. Om din partner inte utvecklas tillsammans med dig är den kanske inte heller din stora kärlek. Kärleken kommer till dig när du inte längre söker den. När du tycker så mycket om dig själv att du inte längre behöver någon annans kärlek för att göra dig hel. När du inte längre söker kärleken då söker kärleken dig”. Lite klyschigt men ibland behöver jag påminnas om detta.


(Universum, Gud, den högre makten)
Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förända,
förändra det jag kan
och Förstånd att inse skillnaden
 

“Kundaliniyoga för hälsa, livskraft och självkännedom” av Wiveka Hjalmarsson.

GULDMJÖLK

Där finns detta recept på Mjölkdrink, och det går bra att byta ut mjölken till havremjölk eller laktosfri mjölk.

1/2 dl vatten.

1/2 tsk gurkmeja.

3 kardemummakärnor

2 dl mjölk

2 tsk mandelolja

1 tsk honung


Koka upp vatten, gurkmeja och kardemummakärnorna i 8 minuter. Häll i mjölk och mandelolja och koka upp. Blanda i honung när guldmjölken svalnat lite.


Effekter: Lugnande och avslappnande. Gurkmeja är bra för huden och slemhinnorna, speciellt de kvinnliga könsorganen. Gurkmeja är också känt för att göra benen och lederna mer flexibla.


Att börja dagen med ett yogapass är nog en av de finaste gåvor du kan ge dig själv. Det tidiga passet på morgonen t.ex. innan dagen riktigt vaknat skapar ett djupt välbefinnande. Det fyller dig med en energi som anger tonen i både kropp och sinne under resten av dagen.

När blir yoga en del av din dagliga rutin? Att det blir en rutin som jag inte kan vara utan, det tar upp till 40 dagar.

Dagens middag blev dock inte paj utan kycklingsallad, på sallad, babyspenat, paprika röd & grön, gurka, ägg, cuoscos, tomat, purjolök och lite räkor. smakade mums =)


Fredagens tänkvärda:

Jag var mycket dyster över att jag saknade skor. Tills jag mötte en som saknade fötter


Ljus, värme, kram & Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Tess

Hej!

Jag ville bara meddela om att jag är tillbaka och har redan en tävling igång. Kika gärna in på HelgensBlogg och delta :)



Kram!

2012-03-23 @ 18:25:34
URL: http://tessvonolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0