Novellen fortsätter smått

Ja, jag fortsätter mitt Novellande lite till då, men kanske inte skriver hela novellen på min blogg. Kanske ngn vill själa den och publicera mina trevande försök och så blir jag blåst på några tusen si så där..! kanske?


Novell forts. under LÄNKAR "mina texter"

Marieann eller Mi som hon heter är en rätt söt tjej. Hennes korpsvarta hår är långt och tjockt och oftast har hon det i en fläta hängandes på ryggen. Hennes ansikte är runt, ögonen inte så stora men mörka och pigga när hon är på ett av sina bättre humör och hon var 160 cm lång. Hon är inte trådsmal utan har former men har ingen övervikt. Hon har en ätstörning som även den härstammar från att de sällan hade mat hemma och när de hade mat gällde det att lagra. Hon hade vad läkaren kallade Uns, ätstörning utan närmare specifikation. Mi hade inte haft det så lätt att förklara sitt konstiga förhållningsätt till mat eller de många skärsår hon hade på sin kropp. Men barnläkaren hade varit duktig och förstod att Mi inte skulle berätta så mycket. Han hade då remitterat henne till en duktigt KBT doktor. Under tiden hon gått hos denna KBT doktor, mådde hon ganska ok. Hon mötte en å annan rädsla, sin ångest med sina svåra svarta demoner. Men hon gick där fortfarande i omgångar sedan hon var 14 år.

.............

Deras lilla firma skötte hans bokföring, då han tyckte siffror var det värsta han visste. Hans egna företag syslade visst med ngn typ av maskiner, men hon visste inte riktigt säkert. Hon vågade nämligen inte fråga någon om honom. Han hette André, hon brukade rimma på hans namn. André med det candré håret. Sen fnissade hon och försökte få ngt vettigt gjort.

Slut för idag


Ljus, värme, kram & Tjingeling





Kommentarer
Postat av: Linda

Har du skrivit novellen förut eller sitter du vid datorn och kommer på allt upp och ner? ser fram emot fortsättningen! :) Nu kan du ju inte bara sluta mitt i novellen :) man vill ju veta hur allt går!

kraaaaaaaaam!

2012-03-07 @ 13:18:28
Postat av: Eva "författare"

Japp, jag har inget utänkt utan historien rinner igång i huvudet då jag sätter mig å börjar skriva =)

Roligt att du gillar den... vet6 ju inte vad det blir för novell ännu =) kan bära iväg vart som helst.

2012-03-07 @ 21:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0