mil efter mil

Från v. 12 Fram till v. 18 har jag promenerat 507552 steg, omvandlat till km blir det då 355,29 km (35,5 mil) jippi. Inte helt illa för stel gammal 49 åring, hehe.

Den 25:e maj är det Vårruset i Luleå, jag + 5 kollegor åker dit och promenerar =) ska bli kul. Sen stannar jag helgen i Luleå och hoppas hinna vara lite social, med de som orkar.

Igår jobbade jag full dag, 08.00-17.00 vi hade 12 barn på avdelningen min. Jag tog några av barnen ut och promenerade, vilket alltid är trevligt =) Vi stötte på två av mina gamla grannar, så vi pratade lite ditt & datt.
Vi hade vår värme igår, kändes härligt att vara ute.
Jasså, har övriga sverige redan hunnit in i sommaren? ..., hm, dock inte i Arjeplog. Där vi äntligen kan säga att våren kommit. Och den har vi läääängtat efter.






Vi började se en ny serie igår game of thrones. Handlar om Två rivaliserande familjer befinner sig i fejd om herraväldet över Westeros sju kungariken. Lust, ondska, intriger, svek och övernaturliga krafter rör om i landet i kampen för Järntronen.
Game of Thrones är baserad på George R.R. Martins bästsäljande böcker i serien A Song Of Ice And Fire, och utspelar sig i det fiktiva riket Westeros, där vassa svärd, modiga riddare, nobla damer och lurvigt skägg är vanligt förekommande ingredienser.
Jag som älskar såna här filmer/serier är i sjunde himlen =) Andra favoriter är förståss triologin om sagan om ringen. Men som tur är finns det ändå en hel del av sådana här filmer, vilket glädjer mig massor. Dock kan jag uppleva att man gärna har många blodiga scener med, men det ska ju tilltala en stor grupp människor för att dom ska gå ihop ekonomiskt =)




Imorse steg jag upp 07.30 efter att under 15 min hört min katt Chanti jama högt och envetet. Sambon var nämligen upp och fixade telefon då han är i jour under helgen, sen la han sig igen. Detta tyckte hon inte om, att inte få mat då han var upp, så då började hon höljudt protestera. Så jag gav upp, hennes mjau är höga mjau...så det är mkt svårt att stänga öronen.

Klev upp å gav kissarna mat, men chanti ville inte ha maten, så då började hon om att jama besviket. Gick till skåpet där vi har kattgodis, där försökte hon bryta upp dörren med klorna =) så, snäll matte som jag är, fick hon ny mat av annat märke. Då blev hon glad och slutade bråka =) klart man blir sur då man får dålig mat... vem sa att katter inte är kräsna?? suck!

Sen gick jag ut och promenerade, runt hela samhället. det duggregnade ute, så jag vart lite frusen då jag kom hem. Men nu känns det bra. Vi ska ut i cerporten och rensa lite...tror jag? får se vad sambon e sugen på.



http://www.wwf.se/

Stäng djurparkerna och stöd hellre WWF.

WWF arbetar aktivt för att bevara den biologiska mångfalden och för att säkra hotade arters överlevnad. Genom åren har mer än 10 000 naturvårdsprojekt genomförts i 130 länder runt om i världen. Bland annat arbetar vi nu med att skydda elefanter som slaktas brutalt för sina betar. Som ett led i detta beslagtog vi nyligen 400 kg elfenben och lagförde 45 tjuvjägare i södra Tanzania. Men det behövs fler parkvakter för att skydda dem.

Bli fadder du också, ditt stöd gör nytta!



Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0