trot om ni vill...

Hoppet leder oss till tro,
som leder oss till kärlek
Kärlek gör att vi ser människor, omgivningen
som gör att vi ser meningen med livet
och vad vi ska lära oss i dess skola.


Själsro får du när livet flyttar in i ditt hjärta.


Idag sov jag länge, chanti var visserligen och väckte mig 06.45, men jag lyckades somna om. Har huvudvärk idag.
Solen skiner  =) men blåsten sliter i mitt hår, när jag är ute.
Har promenerat 5 km idag, vilket är sträckan på vårruset. det tog ca 45 min, så jag har fått upp farten nu =) känns bra.

Har pratat med Mor som kånkade omkring med stora krukor och var aldeles anfådd. pratade även med syster Å en lång stund. Mkt prat nu, när det sker så mkt i familjen och omgivningarna. suck!

känner mig mentalt trött och ledsen i själen men måste tro på hoppet.
Att ge upp hoppet är inget alternativ, för någon. Tappar man det förlorar vi i förtid, vilket ingen vill.

Jag hoppas även att jag får besök helgen jag fyller år, för det skulle kännas skönt att kunna samlas, prata och umgås.

Men ingen vet hur det blir, så det är bara att vänta och ta det lugnt och se vad som händer och sker. Går inte bestämma något i nuläget. Bara hoppas och hålla fast vid hoppet.

Idag blir det för övrigt bara en vilodag, pga huvudvärk och att man (jag) behöver en i nuläget. tankarna behöver vila och kroppen behöver lugn å ro.
Köpte en meditation/hypnos dvd av Benny Rosenqvist som jag ev. lyssnar på lite senare. Ska även ta en ångbastu idag, för att hetta upp kroppens alla system.

lite Tv och sen sova... just mer än så ska inte min dag innehålla. lite mat förståss, och kanske...kanske blir det lite grillat idag?




En liten blomma från evas konstiga kafé


Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0