Chantis rumpspan

Ja, nu har veckan satt igång och redan är det tisdag.
Måndag hade jag rörelse med barnen på eftermiddagen istället för f.m. Och så ska vi prova ha det några veckor.
Sen hade jag yoga på kvällen och jag promenerade 45 min på måndag. Sambon promenerade från jobbet, vilket jag är jätteglad för. Han behöver det verkligen, å allt som han gör (hälsomässigt, motion) är ett plus.
 
Igår morse, dvs måndag hade Chanti ett nytt span i trä'dgården. Den söta älgkalven var på besök. Inte ett dugg rädd var den.
 
Bilder här:
 
 
På knä och käkar gräs
 
 
Jag pratade med den, å den tittade bara upp men fortsatte mumsa.
 
 
La sig ner i gräset, jobbigt att stå å äta på knä
 
 
Går vidare till grannen...hm, kanske godare gräs därborta?
 
Den e så söt, kalven. Hoppas så att den får leva så inga skjutglada jägare tar död på den.
 
 
Idag tisdag har jag inte promenerat utan det är vilodag för både jag å sambon. Imorgon ska jag gå igen, till å från jobbet + zumba  hade jag TÄNKT. Men så blir det dock inte, ska ju ha möte på jobbet. Men zumban hinner jag inte då... Är man på zumba regelbundet känner man sig snabbt i form, men man blir lätt lite off om man inte är det.
Idag åt vi fisk och rotsaksgratäng.
Gjorde en kålsallad i lördags, som gör att min mage är upplåst och mkt gasig, hmmm. dock är salladen otroligt god samt nyttig å får igång magen =/ oxå.
 
 
Dagens tänkvärda
"Nöj dig inte med att krypa när din drift är att flyga."
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0