Dagens beslut

Känns som om man aldrig känner sig nöjd, så nu var det dags att återigen ta ett beslut. Nu ska jag sköta mig hälsosamt närmaste 8 månaderna framåt.
 
Jag har satt upp ett mål
Det är ett realistiskt mål
Skrivit upp vinsten av att nå mitt mål
Startdatum; Idag!
När ska målet vara uppnått; Den 17 juni 2013
Hur kommer den dagen att vara?
Vad är min livssituation, mina fallgropar. Dom är inringade.
 
 
En önskan till Universum är utsänd/uppsänd så det är bara att upprepa affirmationerna...
 
Man kan enligt min tro, äta vad man vill i rimliga gränser, men man måste röra sig för att energin ska bli energi och fettet svettas ut. Att tänka på att intaget måste vara i balans med ens motion. som en gungbräda, in och ut måste vara i balans.
 
 
Idag började jag dagen jättebra. Gi frukost, 60 min rask promenad med pumpstavarna. Imorgon promenad med stavarna till jobbet, rörelse med barnen, yoga pass på kvällen.
så kommer jag att klara mina mål, rörelse, rörelse och Zumba på onsdagar...
 
Och mitt största mål är att bli fri sockret, inget slisk längre. Men har ju chokladsug 1 gång månaden, då mensen knackar på dörren. För att inte bli tokig, ska jag då kunna äta en bit 80 % choklad då suget blir för stort.
Förutom detta ska det vara slut på det söta.
 
 
Ljus, värme, kram å Tjingeling
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0