Moves

Vaknade tidigt, 25 min innan väckarn ringde. Sambon väckte mig nämligen, då han skulle göra morgontoalett =)
Jag steg upp 06.15 trots att jag idag hade sovmorgon, började först kl. 08.45
 
Men jag steg upp och gjorde ett kort yogapass, satte mig sen vid datorn och tog ut lite roliga rörelser för barnen.
Dom uppskattade detta, trots att det blev för mkt barn när vi nu var tvungen att vara i en annan lokal då vi nu har torget som personalrum/förråd/kontor mm under byggnationen.
Iaf, så gick det bra. Men vi lär oss ngt nytt hela tiden, så mindre barn nästa vecka för att det ska bli ännu bättre.
 
Idag cyklade jag till jobbet, var halkigt men gick bra utan missöden efter vägen.
Rörelse 45 min med barnen
jobbat på avd
massage på e.m
yoga för personalen
cyklade hem i mörkret, lite läskigt. Ser ju inte isfläckarna då. Har inget lyse på min cykel.
 
Så idag har jag fått mkt motion och rörelse =D Härligt.
 
Kom hem å var galet sugen på kolhydrater, så det blev pasta till middag med soyakorv, sallad. Var jättehungrig och det var supergott...hehe...
 
Sonens kylskåp hade gått sönder (termostaten) Så idag var det någon där och hade lagat det.
 
Den här årstiden är det viktigt att vara ute mitt på dagen och få lite ljus och röra på sig. Gå, dvs promenader är som terapi nu på hösten och vintern.
 
Ikväll när vi satt å såg tv, tittade en stor gulrandig katt in till oss genom altandörren. Sambon tyckte katten hade ett enormt huvud, så vi fastslog att den kissen antagligen var en sabeltandad tiger... ser vi för mkt på film, sa nån?
=D
 
Nåt sånt här, men säkert hade han tänder, men vi hann bara inte se dom.
 
 
Nu sängdags, imorgon börjar jag tidigt.
 
Ett ordspråk på vägen...
Ett vänligt ord kan hålla en varm hela vintern
 
 
 
Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra...kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0