Höstdagar

Under gårdagen blev det iaf en hel del gjort. Hösten är ju som ni vet här och det blev höststäd i rabatten. Så idag får ni njuta av lite div. bilder.
 
Även idag söndag lyser solen, precis som under hela gårdagen. Idag ska vi städa bort sommarmöblerna från stugan, som knappt är använda iår :( då sommaren var för kall, å lite vistelse i stugan.
 
Vi börjar från början, så här såg rabatten ut innan jag började gräva. dock hade allt blommat klart och var ganska trist.
 
 
och en till...
 
 
och sen...
 
 
Nu är det bortgrävt... bortforslat med 5 skottkärrslass, vadå gå på gym, då man har trädgård.
 
 
Trist och brunt och massor... skönt att det är borta nu.
 
Och nu nyplanterade blommor från min kära systers kollonilott, förstår om ni inte ser så stor skillnad på bilderna, men jag lovar, skillnaden blev enorm.
 
 
Jag är nöjd och trött i kroppen av allt fysiskt arbete.
 
Vad sambon gjorde, jo han höll på i garaget hela dagen och fixade där, så han var inte delaktig i mitt projekt. Inte så intresserad heller, skulle jag tro. Allt är ju oftast bra som det är, varför förändra =D Men han drog ett skottkärrelass och visade mig första rundan vart jag kunde köra det gamla. Vilket jag är glad för.
 
Framsidan =D Egentligen inte den bästa tiden på hösten att visa bilder, men först såg det ut så här när jag nyplanterat.
 
 
Och nu har hösten tagit sitt grepp om rabatten, vi har ju redan haft några frostnätter...så var inte allt för hård =D
 
 
Höstrufs i rabatten, med andra ord.
 
 
Och jag var ju ner till Svenljunga och tog med son å flickvän upp, dvs ett flyttlass. Hyrde släp på Thule rent och det fungerade utmärkt. Var ju kollosalt tungt att köra släp i ett konstant ösregn, men det vet ni ju redan. Så här kommer lite bilder från den svängen.
 
Packat och så...
 
 
Kissarna tar siesta... jobbigt då man stökar i deras revir.
 
 
Kissarna Panter högst upp och lilla Tyke under.
 
Och sonen sitter å tar igen sig på den uteplats som fanns, nu ser det ju inte så mysigt ut längre, då saker är utslängt på utsidan och ja...ni vet...flyttstök
 
 
Han vill inte vara med på bild.
 
Sen stannade vi till i Dalarna, för en övernattning. Här är en bild på vår otroligt gästfria värdinna utanför huset deras. Vi fick en helt egen lite koja att sova i.
 
 
Jag fick med mig hem en halv konsumpåse med trattkantareller oxå, är hon inte underbar =D
 
Det hade jag till middag igår; ungsbakad potatis, stekt kycklingfilé, trattkantarellsås och sallad...åhhh så mumsigt.
 
 
Kissekatt hade dom oxå, men den var bara ute och väldigt skygg. Och en JÄTTE mysig Briard hund, som jag tyvärr inte fick med på bild, så därför lånar jag en bild på nätet av rasen. Så ni får se vilken magnific hund det var. Han var lite skraj för sonen, som är lång och skäggig. Värdparet är ganska korta och vovven blev nog lite misstänkt på min jätte till son =D men anar att både den stora hunden och min son är lika snälla på insidan.
 
Han såg ju inte exakt ut som denna vovve (Cartier Monzerat Fanciful Flavia) Som jag lånat från en utställning. Men ganska lik. Och ni ser vad det var för ras. Skulle gärna ha en sån här vovve. Men den är stor och långhårig, så det krävs både mkt motion och trimning.
 
Och, så bjuder jag en bild på min kisse Chanti, som här precis tigger godis =) Hon pratar massor trots att hon är en döv kissekatt.
 
 
Tänk, jag som aldrig trodde jag skulle få ordning med att kamma min kisse, vi joxade i 1,5 år innan det lossnade. Nu mera får jag kamma henne varje gång hon tigger godis, kan bli 3-5 ggr per dag. Skönt!
 
Nu ska jag avsluta dagens bilder med att visa de fina änglarna vi beställt. Jag och sambon fick presentkort då vi fyllde 50 år, han i fjol och jag i år. Så vi köpte dessa fina änglar som passar super bra i vårt kök, där vi hade en mörk hörna.
 
 
Jättenöjd med dessa fina änglar.
 
 
Idag ska vi ut och plocka enris. så nu är det dags att få upp sambon ur sängen =)
 
Ett Grattis skickar jag oxå till sonen och flickvännen som firar ett års dag idag =D
 
 
Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra...kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0