Där jag lägger min hatt

... är en låt jag gillar     http://www.youtube.com/watch?v=WQ7g-hxU68U
 
Men, jag vill verkligen köpa mig en hatt... å hänga den hemma utan vin och försvinnande... =D
 
 Jag vill verkligen ha en! pris endast 199:-
Bra vid en bad hair day
 
 
Övrigt idag har det faktiskt inte hänt något alls i min garderob, bidde ingenting helt enkelt. Trots stora tankar så kom jag ingen vart.
Men allt startar ju i huvudet, så det kanske blir ngt imorgon? jag har lixom inte givit upp för det.
 
Solen har lyst hela dagen idag, var å handlade, lagade middag, bytte sängkläder efter att jag haft ut dom på vädring, skönt med fräscha sängkläder. så nu är det renbäddat och jag har duschat och sett tv.
 
Igår såg vi filmen; Sune i Grekland. Jag försökte verkligen ge det en chans, ville att den skulle vara bra. Tyvärr måste jag nog säga att hela filmen kändes tillgjord.
Tror att ska man göra fler Sune filmer, får man nog tänka om på ngt sätt. Detta blev tyvärr inte bra =(
 
Visst blev det ngt skratt, men tyvärr levde den inte upp till Sune standard.
 
 
Sunes sommar med "orginalen"
 
 
Upplevde inte "pappa" sune så fixerad vid pengar innan, även om han var "snål" så blev det för mkt focus på ekonomi i Sune i Grekland.
 
 
Så ett skutt till recept.
 
Receptet/ Kyckling med cashewnötter
 
4 kycklingfileér
¼ dl kinesisk soja
1 msk olja
3 salladslökar
200 gr champinjoner
2 tomater
1 msk fisksås
2 msk ostronsås
salt, peppar
½ dl cashewnötter
limeklyftor

 

Gör så här: 1. Strimla kycklingen och blanda med sojan låt marinera 15 minuter. 2. Bryn kycklingen i oljan. Strimla salladslöken och dela champinjonerna i bitar blanda i kycklingen. 3. Dela tomaterna gröp utr och strimla dessa och blanda i. 4. Blanda i 1 msk fisksås, 2 msk ostronsås, salt, peppar Strö över cashewnötterna och servera med limeklyftorna

 
 
 
På tal om ekonomi; så skrev jag ju att jag bidde chockad av hur mkt av lönen som försvinner när man är sjuk. Glad att vara sambo, så jag har min gubbe att luta mig lite mot såna här tillfällen. Min son hade också fått lite pengar denna månad, så... då blir det att skjuta till ngn extra peng åt honom av det redan lilla kapital jag har.
 
 
Gjorde ett litet fotoalbum åt Mor idag, med lite av Tunisien bilderna. Hon gav mig en pik då jag var till kusten, att hon ville ha lite bilder. Så, snäll dotter som jag är, levererar jag på beställning.
 
 
 
Ta en djup suck!
Att andas långt ner i magen, ger en påminnelse om hur du andas och det ger en känsla av lugn. Allt handlar om att medvetengöra DIG!
 
 
Koppla hjärna med kropp...
Enkla sätt att få oss medvetna om hur det står till med kroppen och knoppen. Ofta så blundar vi och kör bara på.

1. Ut genom dörren. TA ett djupt andetag långt ner i magen och sucka ut luften.

2. Dra upp axlarna till öronen, slapp dem sakta ner igen, titta dig omkring och var medveten

3.  Nynna på en sång som du gillar. (i bilen på väg till jobbet)

4. Le åt någon du möter under dagen. Eller ge dig själv ett leende i spegeln. Ett leende gör alla gott i hjärterummet och det kostar ingenting.
5. Var tacksam


Dagens tänkvärda
"Alla ler på samma språk"
 
 
 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0