Vägen framåt

Morrn! Idag var jag seg, men steg upp 7.45 och ringde VC i Luleå för Mors räkning, hon hade blivit lovad en undersökning med KOL prov, för hon låter inte bra i andningen. Men då den dröjt ville jag skynda på detta lite. Så efteråt ringde Mor och sa att möjligen i slutet av April början av Maj får hon komma på den undersökningen.
 
 
Jag föll för den här låten, men han ser ju inte så oäven ut heller... Men jag är löjligt förtjust i lite country/ Irlänska toner.
 
 
Blake Shelton - Sure Be Cool If You Did (Official Music Video)     http://youtu.be/kXmmXAUqfd8
Är inte bra på att länka, jag vet. Men gå in på you tube och lyssna på killen =)
 
 
Igår och i förrgår var jag ute och gick 1,5-2 timmar och tog några bilder på den fantastiska miljön som finns här i Arjeplog. Jag blir inte trött då jag går, för naturen är verkligen en källa som ger mig energi. Jag får tänka och fundera i lugn och ro, och det mår jag verkligen bra av.
För att dela lite med er av den fina naturen bjuder jag på några bilder. Hade inte kameran med, så de är tagna med min gamla Nokia mobiltelefon som jag vägrar släppa taget om =)
 
 
 
Gud måste haft en bra dag då han skapade naturen i Arjeplog, jag hoppas bara att vi kan vara rädd om det vi fått.
 
 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Gå din väg

- och ingen annans

 

Gå din väg, du måste fortsätta gå. Känn rädslan, känn ilskan men fortsätt att gå.

 

Din väg är din egen väg och ingen annans.

Därför måste du resa ensam. Det finns ingen som har samma väg som du.

 

 

Lägg inte en massa energi på vart du ska. Det/vi är så många människor som funderar på vart de/vi är på väg.

 

Och ägnar mycket tid åt att fundera på vart de ska och vad de ska göra.

 

Ska du kunna läsa en karta så är det en sak som är det viktigaste av allt: du måste veta var du befinner dig. Vet du vart du står så är det lättare att veta vilket håll du ska gå åt. Så om vi ägnar mer tid åt att ta reda på var jag/du är just nu så kommer riktningen vart vi ska, helt naturligt.

 

Lyssna till vad som finns inom, hur ser terrängen ut, så kommer det att framträda ytor som verkar mer lättframkomliga än andra. Tänk om den bästa av alla gurus/högre makter gav dig en fantastisk karta med ett stort fint kryss på och sa:

 

Hit ska du. Hur ska du hitta till krysset om du inte vet var på kartan du är? Dags att tänka till om jag vill framåt...

 

 

 

 Vet din sanning, lev din sanning och tala din sanning!

 

 

 

Robert Broberg sjöng i en av sina tokroliga låtar. Vägen är allt... Vi kanske ska leva just nu, vara där vi är och när vi traskar längst vägen fram, ta till oss det vi får uppleva, utvecklas med våra motgångar och glädjas åt det lilla.

 

 

 

 

 

 Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0