1 advent swich...

Oj, igår var det 1 advent och helgen gick snabbt. Under lördagen hade jag kasst i magen under hela dagen, vilket inte var ngn höjdare. Men trots detta så putsade jag fönster på insidan, strök julgardiner och bytte i faktiskt alla fönster utom i tvättstugan (där hänger samma) dvs i 5 fönster, trots ganska många pauser för toa besök, hehe
 
Letade även fram julstakar, stjärnor till alla våra fönster. Så nu är det uppe och under söndagen var dessa på plats och lyste så fint i fönsterna. Julmys.
 
Ringde även storebror S och kollade läget hos honom. Han blev glad. Brorson Andreas hade namnsdag så jag messade även honom.
 
Söndag vaknade jag av att jag fått en stor fotboll rätt över ansiktet... ok, kändes iaf så. Dunder förkyld och det känns i bihålorna kan jag säga. Så en dag i förkylningens tecken. Sorterade papper åt sonen så han har allt i en pärm och det tog ju sin lilla tid. därefter målade jag en bänk/byrå, som jag haft i yogarummet och nu ska in i gästrummet. Tanken fanns redan då vi skulle in med pjäsen, för det är ingen liten sak. 2.30 lång och 70 djup med 4 dörrar och en låd del. Men jag lyckades efter lite letande av målartråget åt rollen, få första lagret med vit färg på den.
 
Sen flirtade jag med svärfar så han kom hit med frasse mat, orkade inte laga ngn mat. Vet inte om det är så nyttigt efter att jag haft magras hela lördagen eller så var det pga jag faktiskt var sugen på sån mat??
Tände adventsljuset och vi åt oss mätta.
sen prat med både bror G och systerdotter L som har värsta öppna såret...huvva, stackars henne. Undrar nog lite vad sjukvården tänker om de tror att ett så stort öppet sår ska självläka. Det sprack nämligen upp efter operationen hennes. =/
 
 
Idag måndag känner jag mig inte så mkt bättre. Rådfrågade chefen om hon tyckte jag skulle komma på dagens handledning på jobbet. Detta tyckte hon, så jag asar väl den sjuka gamla kroppen till jobbet nu då.
 
Ha en bra dag!
 
 
 

Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0