Dax nu då?

Gårdagens mat blev!
 
Då blev det rotsaker i ugn (mums)
innehåller:
Potatis
morötter
squach
rotseller
palsternacka
purjolök
(rödbetor, kan du också ha med)
 
Skala alla rotsaker, Hacka allt i ganska små bitar. lägg på en plåt med raps eller olivolja, blanda allt.
strö grovsalt över och in i ugnen 25-30 min
 
Till detta blev det stekt sik som jag redan stekt och nu värmer i ugn. Lite av min fisksås för att det inte ska bli torrt, samt sallad.
 
Varför vänta till efter jul? Nä, november har gått utför, så nya friska tag nu när förkylningen börjar ge sig.
 
Har börjat dricka aloe vera juice igen, kanske hjälper magen? Aloe Vera juice är framställd ur ren, koncentrerad, kallpressad juice från odlade plantor av Aloe barbadensis. Forskningen visar till en synergieffekt som påverkar mage-tarmfloran så att allting fungerar optimalt. När magen är i balans tas näringsämnen upp och hela kroppen mår bättre. Starkare hår, hud och naglar brukar vara en "biverkning". I det gamla Kina omtalades Aloe Vera som "Den harmoniska läkaren".
 
I min smoothie tillsätter jag nu även Mighty DTX, Produkten innehåller bland annat kolin som är känt för att bidra till en bibehålld leverfunktion, normal homocysteinomsättning samt en normal fettomsättning.
 
Samt PSYLLIUMFRÖN för att magen ska bli bättre. Fröna hjälper krånglande magar eftersom de sväller i magen och gör att den får jobba mer. Kan med sin volym också öka mättnadskänslan. De lösliga fibrerna minskar risken för tarmcancer och verkar kolesterolsänkande.
NÄRINGSVÄRDE: Hela psylliumfrön går oförändrade genom kroppen.
 
 
Känner mig piggare nu vilket känns skönt, förutom rinnet i öga och huvudvärken. Men näsan är inte lika täppt just i skrivandets stund. morgon torsdag ska jag jobba och sen ska jag köra ner till kusten. systerson J lovade titta in imorgon kväll.
 
Lite lugn yoga blev det idag samt meditation.
Frågade mina änglakort en fråga och fick till svar.
Det du tänker negativt blir din vardag, om du förändrar dina tankar till det du vill uppnå, sänder du positiva tankar och din dag ska bli som du önskar. vad vill du?
 
 
Jag blev riktigt sorgsen då jag läste att Skådespelaren Paul Walker är död. Walker som har gjort karriär med en ledande roll i filmserien ”Fast & furious” omkom i en bilolycka när han färdades i en Porsche norr om Los Angeles.
Enligt lokaltidningen Santa Clarita Signal började fordonet brinna våldsamt efter en kollision med ett vägräcke. Även föraren omkom i olyckan.
Så fruktansvärt.
Det var inte han som körde utan en racerförare...hm, blev foten för tung så han tappade kontrollen? eller varför kör en erfaren förare rätt in i en stolpe? Tävlade han mot ngn annan, så han blev kanske för het? Ingen av de två som omkom var rädd för höga farter.
Ja, ingen lär väl få svaret. Så tragiskt. =(
 
 
 
 
P.W Snygg, sexig och omtänksam mot andra. Blev 40 år.
 
 
 
Dagen idag blir i 5:2 tecknet.
 
Lunch smoothie med mina nya ingredienser, banan, hallon, naturell yoghurt, mixa. blir ett glas av lite högre sort.
2 små ekologiska kokta ägg på fin crisp mackor.
 
Middag idag för min del blir gårdagens fisk och rotsaker med sallad.
 
Ska göra köttbullar i e.m till sambon. även kycklingfärs biffar ska stekas.
 
 
Ps. har ni sett julkalendern? ds
Jag som inte har min son att skylla på, sen många år. Sitter nu och ser julkalendern. Pappa Ben (Fredde Granberg) har gjorts ganska barnslig Gillar jag =)
Till och med skådespeleriet är riktigt bra, bitvis rent buskisartat vilket lyfter hela hedenhös sagan =) Kul
 
 
Bildspel: Klicka för att starta
 
 
– Julkalendern är en utmaning, Det ska vara intressant för en treåring och en 99-åring. Tycker dom lyckats i år.
 
 
Dagens tänkvärda:
 

“There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle.”

― Albert Einstein

 

 

Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0