Krossad eller Utmanad?

Man drar till sig det man tänker, kan låta lite läskigt men det är mer som det undermedvetna drar till sig. Inte alltid tankar vi tänker ständigt utan de tankar vi verkligen tror på
 
Stress finns och är på insidan, och livet har hela tiden förväntningar.
Förväntningarna ökar med livet, man ska ha "det" och man ska bli "det" sen får man barn och då ska "det" och ditt å datt fungera vilket gör oss stressade osv...
Men stopp! Det är ditt beslut och Du måste bestämma om förväntningar i livet ska krossa dig eller om de ska få utmana dig?
 
 
Ska du resa dig upp i din hela potential, vill du bli balanserad? Många svarar nog Ja på min fråga.
 
Men om du hela tiden tänker i banor att livet är för jobbigt, jag orkar inte mera, jag är så stressad, jag är sjuk, jag har ont, jag är värdelös, det tar knäcken på mig mm.
Så är detta "mantra" denna skiva inuti ditt huvud blir just det du skickar ut, som tex universum snappar upp och tror du behöver, då du hela tiden, dagligen tänker dessa negativa tankar. Det blir det liv du "begär"
 
Det blir då ett liv med massor av pina och blir otroligt jobbigt. Och Visst, om jag är mitt i det och tankarna "mantrat" snurrat i många år, då tar det tid att förändra, men det är ALLDRIG försent.
 
 
Mantrat, tankarna behöver bytas ut. Om jag istället försöker ge av mig själv, ge god karma dvs hjälpa mina medmänniskor, vara ödmjuk och ta hand om de som behöver mig och tar väl hand om mig själv, mitt tempel, och jag börjar meditera och jag försöker se det goda i livet, börjar uppskatta och vara tacksam över de gåvor som jag får av livet, varje dag.
 
 
Vad behöver jag då oroa mig för?
Vi utsätts alla för olika utmaningar. Så du måste bestämma dig om du ska bli stressad eller välsignad.
 
Stress är inget som bara kommer till vår värld, nu är det så mkt stress... å så är alla det!
Vi utmanas alla och det du/vi utsätts för, måste du/vi möta. bestämma dig/oss för att det du utsätts för är en välsignelse för att du ska kunna bli starkare och för att du ska övervinna och möta dina motgångar och bli ännu bättre, nå dina inre potential.
 
 
Det är pga detta vi/du och jag bör ha en daglig diciplin, dvs ge oss själva verktyg för att kunna övervinna motgångar, stress, bli starkare och kunna gå framåt. Kanske med meditation, andning, motionerar vi, grundar vi oss i vårt undermedvetna.
 
OM du gör din dagliga diciplin, är som att sätta in pengar på banken, och under dagen då du känner dig tom och behöver ngt extra. Då hämtar du ut lite av det du satt in varje morgon, för att komma vidare, hämta kraft.
 
 
Har du däremot ingen daglig diciplin, och du blir stressad, pressad då finns det där ingenting att hämta upp, hjälpa dig i din situation, då är kontot tomt.
 
 
Om livet kastar dig likt en trasdocka, än hit och än dit och du tappar kontrollen. Då blir livet väldigt stressande till slut.
Men när du "jordar" dig, du förankrar ditt inre med jorden, tex genom meditation, genom andning och motion mm Då kan det blåsa ganska mkt utan att du berörs så mkt. Då blir du likt roten i trädet, förankrad. Inte som löven som blåser iväg hit och dit utan ngt mål.
SÅ, allt är på insidan av dig, ditt val. enkelt, eller hur?
 
 
En mkt bra och även forskad meditation som du kan prova på är Kirtan krian
http://www.youtube.com/watch?v=nqOq4v0cD9w
 
 
Denna meditation håller du på med i 31 min/dagligen. Gör du den, Så kommer du att upptäcka skillnader. Ditt val! Är du motståndare, har du barriärer? Fråga dig varför, är du rädd att det kan fungera?
 
UCLA i USA har forskat på denna meditation och har funnit goda resultat för att förhindra stress och inflammationer i våra kroppar. Hjälper dementa och även de med alzhaimers sjukdom.
 
http://breakingmuscle.com/yoga/kirtan-kriya-yoga-meditation-reduces-inflammation-and-stress
 
 
En annan studie visar, plockar dock bara lite grann härifrån;
http://www.tunedbody.com/scientists-finally-show-thoughts-can-cause-specific-molecular-changes-genes#
 
Vi kan göra förändringar på cellnivå, för att läka oss själva vid sjukdomar, även cancer.
 
Dr Lipton sade att det handlar om hur det undermedvetna , som innehåller våra djupaste övertygelser , har programmerats . Det är dessa föreställningar som i slutändan är vår utslagsröst .

" Det är en komplex situation , " säger Dr Lipton . Folk har programmerats att tro att de är offer och att de inte har någon kontroll . Vi är programmerade från början med vår mor och fars tro . Så , till exempel , när vi blev sjuk , fick vi höra av våra föräldrar att vi var tvungna att gå till doktorn eftersom läkaren är den myndighet som rör vår hälsa .
 
Vi alla fick budskapet hela barndomen att läkarna var befogenheten på hälsan och att vi var offer för kroppsliga krafter bortom vår förmåga att kontrollera . Skämtet är dock att människor ofta blir bättre när du är på väg till läkaren . Det är då den inneboende förmåga till självläkning sparkar in , ett annat exempel på placeboeffekten .
 
" Funktionen för sinnet är att skapa överensstämmelse mellan vår tro och den verklighet vi upplever , " sade Dr Lipton . " Vad det betyder är att din hjärna kommer att justera kroppens biologi och beteende för att passa med din tro .
 
Om du har fått veta att du kommer att dö inom sex månader och ditt sinne tror det , då kommer du  troligen att dö inom sex månader . Det kallas noceboeffekten , resultatet av en negativ tanke , vilket är motsatsen till placeboeffekten , där helande förmedlas av en positiv tanke . "
 
" Kaliman säger . "Våra fynd lägga grunden för framtida studier för att vidare utvärdera meditation strategier för behandling av kroniska inflammatoriska tillstånd . "
 
Det stora problemet är att människor är medvetna om sina medvetna föreställningar och beteenden , men inte av undermedvetna övertygelser och beteenden . De flesta människor vill inte ens erkänna att deras undermedvetna är en del i vårt spel , när faktum är att det undermedvetna är en miljon gånger starkare än det medvetna sinnet och att vi verkar 95-99 procent av våra liv från undermedvetna program .
 
Så för att nå ner på djupet till vårt undermedvetna måste vi dagligen försöka nå ner genom meditationer, mantran som tar oss förbi de medvetna blockeringarna för att nå full potential av en meditation. Om vi stannar och enbart håller oss till affirmationer, är vi enbart uppe på vår medvetna nivå, som inte når ner och övertygar vårt undermedvetna.
 
 
Meditation är ett sätt att förbättra minnet, minska stress på samma sätt som kondition stärker kroppen. Men det finns många meditationstekniker.
 
 
Det kan kännas svårt för en nybörjare att sitta i flera minuter (31) och kan kännas som timmar för att tänka på ingenting eller ha ett tomt sinne/tömma tankarna i allmänhet. Det enklaste sättet att börja meditera är genom att fokusera på andningen "töm sinnet." - Ett exempel på en av de mest använda tekniker för en meditation: är koncentration.
 
Följa andetaget och låta de tankar som kommer bara försvinna vidare, inte stanna i vad man ska göra efteråt, ska jag hinna tvätta, vad ska jag handla osv. tankarna kommer, det är inte tyst, men släpp dom bara vidare utan att gå in i dom.
 
 
 
 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0