Veckomeny

Många ggr kan jag tycka att det är mkt lättare om jag sätter mig ner och lägger tid på en bra meny, som jag ska äta utifrån. Inte alltid som jag har motivationen och tiden att lägga på detta, men nu när jag är ledig och får ta det lugnt har jag gjort mig en meny för 1 vecka.
 
Kopiera och ändra gärna om du känner dig inspirerad...eller bara hoppa över inlägget om du inte är matintresserad.
 
Recepten är hämtade ur Ulrika Davidssons kokbok och från mina egna recept. Portionerna är små, så ät inte för mkt på din tallrik.
 
 
Måndag:
frukost;   1 fruktsmoothie med 1 skiva hårdbröd
mellis;    1 päron
Lunch:    Linssoppa
mellis;    2 fincrisp, 1 näve nötter
Middag;   Räk Wok
 
Motion; morgonyoga och Cyckling
 

Tisdag

Frukost              Havregrynsgröt, Bär, mjölk

Mellis                 1 banan, 5 pecan nötter         

Lunch                 Kycklingsallad

Mellis                 2 fincrisp, keso

Middag              LaxWok

 

Träning;             morgonyoga, cyckling

 

Onsdag

Frukost:            Fruktsmoothie, 1 knäckebröd

Mellis                 7 cashewnötter, 1 kiwi

Lunch                 Köttfärspanna med hallumiost (Ulrikas)

Mellis                 Morotsstavar

Middag              Rotfruktsoppa (Ulrika D)

 

Träning, Zumba 1h

 

Torsdag:           

Frukost              Green boost (Ulrika D)

Mellis                 1 äpple, 5 mandlar

Lunch                 Kycklingfilé, 1 grillad paprika, ½ sötpotatis

Mellis                 2 clementiner

Middag              2 Skinkrullar med avocado (Ulrika D)

 

Träning; DVD Hemmapass, gympa 45 min

 

Fredag:

Frukost              1 Blåbärs smoothie, 1 kiwi

Mellis                 1 päron, 5 mandlar

Lunch                 kycklingklubba, grönsallad

Mellis                 1 päron

Middag              Grön Thaicurry

 

Träning; cyckling

 

Lördag:             

Frukost              2 ägg, 3 fincrisp

Mellis                 2 clementiner

Lunch                 1 Bakad sötpotatis, kokt kalkon, lök

Mellis                 1 morot

Middag              Apelsinsallad (Ulrika D)

 

Träning;             yoga, stavgång  med pumpstavar 30-45 min

 

Söndag:

Frukost              Green Boost

Mellis                 1 skiva melin, 1 skiva skinka/kalkon

Lunch                 Grillad Lax, sötpotatis

Mellis                 2 fincrisp, keso

Middag              Grillad kyckling eller fläskfilé med frästa champinjoner,  sallad

 

Träning;             Yoga, stavgång 30 min

 

 

Idag ska vi på bio, var ju hockey igår så sambon vägrade bio.

 

 

 Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0