Ångest ögonblick

Cyklade till jobbet igår, och var lite sen. Så när jag åkte hemmifrån stoppade jag mobilen i fickan, som jag vanligtvis alltid stoppar ner i ryggsäcken...men ibland så är man slarvig. Kom fram till jobbet och torsdagen hade vi planerat att ha "blå dagen" och lite aktiviteter runt detta.
 

När jag så kom fram och hängde upp kläderna märkte jag att jag tappat mobilen ur fickan. Skit, skit, skit. Jaha, vad gör man då. Ut å kollade efter vägen igen, men ingen mobil. Ringde Telia och spärrade den. Ångest över att tappat bort den, alla telenr, en del bilder å så har jag ägt nummret ca 10 år nu, så jag ville inte heller bli av med det. Sen gillar jag min gamla Nokia n95.
 
 
Dagen på jobbet blev som ett enda långt kaos. Jag gjorde blåbärspaj med ett barn, vi målade vattenfärg-blått och vi sjöng blå sånger, barnen var på dåligt humör och slog på varandra och var högljuddA hela dagen, SÅ mkt trösta om och om igen. Avd brevid ville och tog ut sin avd planering (de bytte dag) vilket innebar att vi tog hand om deras barn oxå... Jag var totalt slut då jag kom hem.
 

Cyklade hemåt då jag slutade kl. 17.00 och deppig över att telefonen var borta. Hade meddelat sambon ang telefonen. Kom då hem, och när jag kommit in kom sambon emot mig. Meddelade att svärfar oxå varit ute och letat men inget hittat. Sen hade sambo ringt flera ggr till telefonen och till slut hade en ung kille svarat. Sambon
hade då kunnat hämta telefonen och gett upphittaren hittelön. Gissa om jag blev glad. Tack!
 
Då återstår det att få den upplåst igen efter att jag spärrat den. Får se hur då detta går??
 

Idag fredag öppnade jag på jobbet, så jag började kl. 06.15 gäsp. Jag har sovit otroligt oroligt inatt, vaknat flera ggr och mot morgonsidan drömde jag en mardröm, och när jag drömde denna funderade jag samtidigt (kommer ihåg det tydligast) -Varför drömmer jag en mardröm? Men fortsatte ändå att drömma mardrömmen och vaknade 15 min innan väckaren, 05.10... Steg upp, ingen idé att somna om då jag strax skulle upp. Tänkte att jag borde skriva ner drömmen som då var tydlig i mitt minne, men det blev inte. Så nu vet jag bara att jag drömde en obehaglig dröm och vet inte riktigt varför.
 
Kom till jobbet och 06.30 kom de första barnen, sen ramlade dom in eftersom.
 
Slutade strax efter 15 idag då jag öppnat. Så jag cyklade hem och så hade jag fått svar av Q-Park AB. Jag försökte överklaga då jag fick 800 kr i böter då jag stod utanför akuten med min sjuka Mor för en månad sen, och inga parkeringsplatser fanns tillgängliga. Tror ni det gick? NEJ, inte en chans att dom tog någon notis om omständigheterna. Så nu blir jag även 800 kr fattigare. Jag hatar verkligen detta utsugande av människor, som man blir i ett sånt utsatt läge.
 
 
Så nu får jag "suga" på den ekonomiska smällen under helgen... Suck! Resan att hjälpa min Mor vart dyr, är bara att inse. 5 dagar avdrag på lön, bensin t&r härifrån till Luleå och sen t&r varje dag å besöka Mor under vistelsen på sjukhuset, och sen parkeringsavgifterna dom tar ut. som då oxå låg på 70-80 kr per dag. Ja, tur Gumman blev frisk iaf.
 
 
Nu är det syster som är sämre av cellgifterna igen och lillebror som ställde till det för sig och ramlade handlöst baklänges över 2 meter upp och landa på rygg och slog sönder sin axel, som han nu opererat två ggr. Inte bra.
 
 
 
 Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra...kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0