Vårsol

Började med ögonmedicinen igår och hade stora förhoppningar om snar förbättring. Dock var det ingen större skillnad idag =( Men hoppas ändå att jag snart ska bli bättre i ögat.
 
Idag fick jag hem två plancher med collagefoton som jag gjort och beställt, ena är till sonen min och den andra till mig själv att behålla. Blev helnöjd över resultatet, bara att hoppas sonen också gillar sin. Men han får den nästa gång jag åker till kusten.
 
Nu är det bara att köpa några fina ramar till dom, för dom ska ju upp på väggen.
 
Idag kom sambo hem på lunch, jag stekte choritzo korv, bacon och ägg med kokt potatis till honom. Det var uppskattat =) Själv passade jag på att äta två kokta wienerkorvar (kalkonkött) med bröd till lunch, jättegott.
 
Solen skiner så vackert in genom fönstret och visst önskar jag att jag kunde vara ute och njuta, men tror inte det är så bra för ögat.
 
 
 
Fågelholken =)
 
 
Blir nog att baka sockerfri kladdkaka idag. Läste ngt intressant i en bok i morse, att när man är laktosintolerant är man överkänslig mot socker. Visste jag inte, men visst faller kronan ner. Det är väl därför jag mår så dåligt av socker.
 
Har just beställt mig en ny kokbok och en bok om pedagogik som är Reggio Emilia inspirerad idag.
 
 
Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0