Filmhelg

Söndagen likaväl som lördag har varit extrem stillsam. Igår lördag hade jag ingen röst, då jag provade ringa sonen, då undrade han om det var Darth Vader som ringde från stjärnorna... Så lät jag kanske inte, men det hördes inte så mkt. Så vila var väl gårdagens helgnöje.
 
Vi såg film, sambon hade fixat Django, slaven som köps av en tysk prisjägare för att peka ut tre bröder som tidigare varit förmän på det plantage han var slav och som var brutalt elaka. Django som slaven heter följer med tysken och det blir en udda vänskap.
 
With the help of his mentor (tysken), a slave-turned-bounty hunter sets out to rescue his wife from a brutal Mississippi plantation owner.

Director: Quentin Tarantino
Writer: Quentin Tarantino
 
 
Jag kan rekomendera filmen, men...jag hade kunnat vara utan tortyrscenerna. De fick mig att må illa och hålla för både öron och ögon. suck! Allt detta våld.
 
 
IIdag söndag väckte mig kissen min mig redan 07.15 och ville promt ha mat. Så jag steg upp å utfodrade de små liven.
 
 
Mango
 
 
Chantis favorit sovställning i hallpuffen =)
 
Idag söndag har varit lika lugn som igår. Jag la mig på soffan efter att kissarna fått sin frukost. tittade på lite inpelat som jag inte hunnit se.
 
En efterföljare till Svärdet och spiran. Kingsbridge som har blivit en blomstrande handelsstad hotas nu av digerdöd och långvariga krig, men även av interna slitningar.

Kort efter att kung Edward II dött bevittnar fyra barn ett brutalt överfall på en riddare, som senare svårt sårad söker skydd i klostrets hägn. Den mörka hemligheten flätar samman barnens liv samtidigt som kaos och död förföljer riddaren och stör existensen i Kingsbridge som aldrig förr. England är på randen till ett förödande krig med Frankrike som kommer att pågå i mer än 100 år, och pesten som kommer att utplåna en tredjedel av kontinentens befolkning sprider sig över Europa.
 
 
Vetgirighet ställs mot maktlystnad och inskränkthet i en mustig och våldsam krönika över livet i en medeltida stad.
Denna gick på Tv efter jul å nyår, men som sagt, såg alla fyra avsnitt under helgen. Mycket bra.
 
 
Ikväll såg jag pojken som kallades PI
 
 
Pi och en bengalisk tiger vid namn Richard Parker. Att tigern är datatillfixad är helt omöjligt att se, men det är knappast det enda visuella underverk (regi) Ang Lee bjuder på.
Oavsett datatillfixad tiger så är det tigern jag blir förtjust i.
Pojken är ju påhittig men det är en långdragen film med allt innan själva livbåtsscenerna påbörjas. Sen blir även dom långtråkiga. Men visst var det fina bilder... men njä, ingen favorit där inte.
 
 
 Övrigt så går det bra utan socker och vi har ätit min goda fisksoppa under helgen, vilket var bra för min hals. Halstabletter (sockerfria) och varmt te har oxå varit helgens mest eftertraktade. Var tvungen att vila från yogan, då det kan bli sämre då man har ont i halsen av all slags motion, samt att jag inte kunde sjunga mitt mantra utan röst. så väldigt lite prat har det varit.
Jag gjorde även en almenacka åt svärfar idag och en liten fotobok, som han ska få av mig.
 
Nu sovdagzzz och hoppas jag kan jobba imorgon å att febern är borta.
 
 
Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra...kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0