Middagstips

Lördag å middagsdags. Jag älskar ju att laga mat när det finns tid och ingredienser, så att säga.
 
Idag  har jag istället för att promenera till kalles, racat dit med sparken. Så superhärligt att sparka då det inte är sandat och underlaget helt perfekt. Det gick på ett kick (spark) hehe
Lämnade in tipset och sen till Ica och handla nötter och tomater, sen kickade jag hemåt igen, breställ i kurvorna, lovar =D
 
Min spark är röd och fin och har fått den av svärfar.
 
Sen kom jag hem, duscha och ställde iordning i yoga/massage rummet. Tände ljus och rökelse och satte på soft massage/avslappningsmusik.
 
Mina kunder kom tillsammans och jag masserade båda efter varandra. Första åkte efter sin massage, så då fick den andra mysa lite längre, samt att hon fick några yoga övningar som hon kan göra hemma.
 
Sen blev det då dags för middag kl. 16.30
 
Idag blev det kycklingfilé (går att ha biff/nöt oxå)
 
för 2 port:
 
"Biff/kyckling" med hasselbackssrötter och vinsås
 
2 skalade morötter
1 stor skalad rödbeta
2 skalade palsternackor
1 msk smör/olja
salt, peppar
50 gr fetaost
 
1 charlottenlök, finhackad
½ dl rödvin/ husets matlagningsvin
½ dl vatten
1 msk fond (kyckling el oxbuljong beroende på det kött du använder)
1 msk tomatpuré
1 msk örter el timjan, färsk
2 skivor kött/kyckling á 150 gr
½msk smör/olja till stekning
 
Servera med:
Grönsallad
 
Gör så här;
Sätt ugnen på 225 grader. dela rödbetan på längden i halvor, skär en tunn skiva av morötterna och palsternacka för att de ska ligga stadig. skär skåror, likt hasselbackspotatis i morötterna, palsternackan, å rödbetan. Lägg de på en smord plåt, eldfast form med lite olja i botten, pensla med olja ovanpå och sätt in i ugnen ca 20 min. pensla igen efter halva tiden. skär fetaosten och smula över grönsakerna då 5 min återstår. Koka vinsåsen, koka ihop lök, vin, vatten, fond, tomatpuré och kryddor, låt koka ca 10-12 min. sila såsen och smaka av med salt och peppar. krydda biffen/kycklingen och stek dessa färdiga ca 4-5 min på vardera sida , ngt mindre på nötkött.
 
Jättegott!!
 
Nu efter att vi ätit och är mätta och belåtna. dags för lite Tv.
 
 
 
 
Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra...kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0