Ont i Trapezius

Tung i huvudet och en hiskelig värk i min trapetzius muskel, som jag av någon anledning sträckte idag då jag tränade. Just nu mer dimmig av tabletterna som jag måste ta för att jag inte ska så f..at ont.
 
Så idag har jag badat ångbastu för att värma muskeln, suttit med massage strålar på området, smörjt med linement (sambon hjälpte till) och käkat tabletter. Har även försökt trycka triggerpunkterna på axeln och stretchat för att lindra värken. Nu ska jag snart i säng och då ska jag lägga mig på spikmattan för att få genomströmning av blodet i ryggen.
 
Detta är ungefär allt jag pysslat med, för det är otroligt jobbigt att ha ont. Jag vet ju att man inte ska vara stilla, dvs frysa sitt rörelsemönster för då blir det enbart värre. Vila från belastning är en sak, men ni förstår vad jag menar hoppas jag.
Trapezius är en muskel som sitter i ryggens övre del, eller i den övre delen av bröstryggen.
 
 AJ,Aj ont, ont...
 
 
Kanske en muskelbristning, men det gör mest ont när jag skjuter huvudet snett framåt-höger med min axel sänkt.
 
Middagsmat idag blev det stekt lax, med rökt kalkon och fetaost med ugnsrotsaker och majs. Mkt gott blev det.
 
Nu sängdags och vila och hoppas jag får sova lite.
 
 
Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra...kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0