Campeva 5:2 torsdag

Återigen torsdag och min : dag. dvs två dagar i veckan då jag äter ca 500 kcal. Inte alltid helt lätt, men det är bra för förbränningen och man får ju äta lite grann iaf =)
 
Läste;

Att äta frukost är bland snällaste du kan göra för din kropp. Forskarna nu sett att risken att dö av hjärtsjukdom ökar med hela 27 procent om vi skippar morgonmålet regelbundet... Det Ni!

Frukosten hjälper dig att focusera bättre samt hålla en jämn vikt. Innan vi har fått något i magen stiger halterna av kolesterol och insulin i kroppen, vi får dessutom högre blodtryck. Effekten av det blir en påfrestning för kroppen som över tid kan leda till diabetes och hjärt-kärlsjukdomar.

 

I studien deltog 27 000 personer och den har pågått i sexton år vid Harvard School of Public Health i Boston. Samma studie visade att de som hoppade över frukosten oftare rökte och drack mer alkohol än frukostätare, men det påverkar inte studiens resultat. Man såg också att äta sent på kvällen ökar risken för hjärtproblem ytterligare. Det är väl något att begrunda.

 

 
Torsdag: 

Vaknade 08.00 imorse, utan Chanti som väckarklocka!! Gjorde iordning vatten till takjobbarna och kokade kaffe.

Sen tog jag min olja och en kopp hett vatten med lime och traskade iväg till yogarummet. Idag gick det bra att yoga (40 min), allt kändes lätt och jag kände mig stark igen i kroppen. Vilket är en härlig känsla. Efter yogan 30 min på spikmattan med meditation om mål.

 

Frukost; 1 ägg, 1 avocado, lite majonäs, te och 1 dl naturell yoghurt med hallon och ½ dl nötter

Övrigt idag; dryck, dryck och dryck dvs massor av vatten...

 

Drog ett änglakort: Se det förflutna genom en lins av ödmjukhet. Allt som inträffar är designad att stötta din spirituella/ andliga utveckling

 

 

Sen lite skriva här innan jag strax promenera till (5 km) stugan för att måla vidare och städa där. det blev 9965 steg = 6,48 km, + övriga steg blir det idag 13568 = 8,82 km

 

Kom till stugan och det var ruggigt varmt ute (gött) Jag satte igång att måla fönster i stugan, sen 6 plankor och sängen i vitt. Det som är underligt är att färgen är lixom vitare. dvs igår målade jag resten av stugan, i samma färg... men idag ser den delen mkt vitare ut än det jag målade i tisdags...underligt.

Sen städade jag ut målargrejjerna, (färgburkar, penslar, och täckplasten) putsade de 4 fönsterna och sopade och bar in nyinköpt madrass, täcken och kuddar (blir bädda imorgon)

Idag har jag druckit mkt vatten =) Hade inget annat med mig till stugan.

 

Städade sen stugan, bar ut mattorna och dammade dom så gott det gick, sopade hela golvat, plockade bort ren disk och plockade iordning generellt på bordet mm.

 

Sen tog jag cykeln och cyklade hem 5 km. svettig då jag kom hem.

 

Middag: Gjorde Ugnslax, (portions lax) rev 2 morötter och tog gårdagens sallad och en klick fetaoströra, 1 tunnbrödmacka. var sjukt hungrig och klockan hade hunnit över 19.00

Sambon har varit hemma hela dagen och haft semester...

 

Nu lite Tv, imorgon kommer mina gäster...Jättekul, längtar.

 

 

 

 Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0