Campeva dag 2

 
 
 
 
Måndag reflexion. Hade som jag skrev huvudvärk från morgonen igår, den satt i hela dagen, men det gick att göra det jag skulle. Var hungrig vid 14.,00 efter min stavpromenad tog då en stor morot och knaprade på, samt har druckit mkt vatten under dagen.
 
Jag vart sjukt sugen på ngt vid tv:n så det blev 2 morötter och en timme senare 2 rån med lite brieost =( fy på mig! Antar att det är pga skippad lunch, för lite mat helt enkelt, då sätter suget igång. hoppas det går bättre på torsdag.
 
Morgon; Vaknade runt 08.30 idag, stoppade nämligen in en öronpropp kl. 05.00 när min kära Chanti satte igång å morgonjama. Liiite tidigt då man har semester.
 
 

Tisdag;              

09.00 MorgonYoga

10.30 Frukost; 1,5 dl naturell yogurt, ½ dl blåbär, 1 dl musli osötad, 1 msk p-skal

13.00 Promenerade 7 km rask takt (med Sally, svärfars hund)

14.45 Lunch ich/mellanmål: 1 smoothies på banan, blåbär, kiwi, yoghurt och ½ dl osötad ananasjuice

(då var jag jättehungrig efter den långa promenaden)

 

18.00 Middag; Asiatiska kycklingfärs biffar, sallad med hallumiost (jättegott blev detta)

19.30 Avslappning på spikmatta, meditation

 

Var in på konsum och köpte batteri till min stegräknare, så kan jag ta den på mig vid promenaderna.

 

Dagarna blir ganska inrutade, men för att få med allt är det viktigt för min egen skull att jag har det inrutat, för att inte falla i frestelse på annat eller missa träning mm.

 

Jag har ju många recept från tidningar med lågt GI, samt mina kokböcker som kommer väl till pass nu.

Detta är endast två veckor, men meningen med detta är att få en kick av starten så jag sen kan fortsätta äta rätt och ha träningen igång. För mig är det då lättare att fortsätta träna tex 3 ggr veckan. När jag väl är igång med yogan, behöver jag inte heller planera den, då blir den av.

 

Igår fick jag en tid för en Hotstone massage i Luleå, jättebra. Det blir en sporre och belöning för förhoppningsvis två hårda veckor.

 

Det regnade ordentligt igår kväll och under natten, vid 12.00 sprack det upp, lagomt till min promenad =D hade dock klätt mig för mkt, då det blåste rejält. Men när man går fort, blir man ju både varm och svettig =) Bara att lära sig, undvika för mkt kläder.

 

Dagens tänkvärda:
Det viktigaste är inte varifrån man kommer, utan var man går

 

 

Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0