Campeva, söndag

 
Dagens tänkvärda;
När du förändrar synen på saker, ändras även det du ser på.
M. Planck
 
 
önskad Lyx; Många människor vill ha mer tid att kunna spendera med sin familj, men få gör val som möjliggör just en sådan förändring. Är inte det underligt?
 
Ibland kan det ju kännas aningen svårt att hitta presenter till människor som fyller år i ens omgivning. Men istället för ett paket kanske man kan ge bort en tjänst, för att få mer kvalitetstid (som ett presentkort) Tex; En dag i trädgården, kratta, klippa eller hjälp att plantera.
Eller åka ut på en båttur till skärgården och umgås över en fika.
Eller varför inte en städhjälpardag? rensa i skåp och gå igenom gamla kläder mm. Ofta har man ju svårt att själv slänga och ge bort.
Det finns ju mängder av olika saker man kan ge bort som egentligen inte kostar så mkt mer än sin egen tid. dvs om du tror personen uppskattar det?
Kanske en dag ledigt från gården om du har det, eller hundvakt en dag... bara fantasin som sätter gränser.
 
 
 
 
 
Idag steg jag upp vid 08.30 gav kissarna mat och gjorde iordning sallad för att ha med till stugan.
 
Frukost; 1 msk linfröolja, havregrynsgröt med blåbär, nötter, 1 msk psyllisfrö och laktosfri mjölk
5 tabletter alger till 1 dl juice
 
Åkte med sambo till stugan, där jag stannade.
 
Yoga 40 min ute på altanen + vila
 
Målat 3 väggar av 6 i vår 6 kantiga gäststuga. Det tog 5 timmar
 
Lunch; Grönsallad med avocado, 1 ägg och 2 små kycklingbiffar.
 
Tog med mig 1 liter bubbelvatten som jag drack under dagen + 1,5 kopp te
 
Cyklade hem 5 km från stugan på tyngsta växeln =) gick bra, var ordentligt varm då jag kom hem.
 
Middag; grillade Kycklinglårfilé, 2 msk fetaost/creme frech röra, sallad och lite ugnsbakade rotfrukter, ½ tunnbröds smörgås med Bregott. Dryck; vatten
 
 
Är trött i armarna efter allt målande, och har fortfarande känningar i ryggen. Därför vågar jag inte gå på så hårt i träningen just nu.
 
Har inte gjort min framtidskarta ännu, möjligen lite skrämmande...
 
 
 
 
 
Har beställt byxor och ett linne, tyckte mkt om dessa, är jättenöjd.
 
 
 

Trivdes jättebra med dessa kläder, äntligen ngt jag tycker är min "stil"
 
 
 

Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0