Då blev det dag 4 campeva

 
 
 
 
Idag är en 5:2 dag och idag är det torsdag.
Sov lite dåligt inatt då min högra axel värker. Kan vara att jag tog ut den lite för mkt igår med pumpstavarna =/ men, äch det blir nog bra.
Men för att vila den idag tog jag de vanliga stavarna och gick 8 km runda med svärfar i kuperad terräng över åsarna, tog 1,5 timme och det blev 9236 steg på mätaren som jag idag kom ihåg att ta med mig.
 
 
Idag blev det först kl. 08.00 1 kopp hett vatten, linfröolja (smaken är inget vidare) och en mun juice och till
Frukost;  1,5 dl yogurt, blåbär, knappt 1 dl musli osötad och 1 ägg på rån, 1 kopp ingefärste. Samt 1 banan som jag åt direkt efter promenaden.
 
Jag har bättre i magen då jag äter psyllium frön varje dag, det känns bra. inte så ofta min mage är bra.
 
 
Spikmatta och meditation 30 min, skönt att sjunka in i den och njuta av spikmattan.
 
Ska även klippa gräsmattan idag, vilket också blir en bra vardagsmotion.
 
Lunch; Idag blir det enbart att dricka mycket, har 4 sparade jordgubbar jag ska äta efter gräsklippningen.
 
planerad
Middag;Räksallad:

Handskalade räkor, Avocado, bladspenat, oliver, annans, tomat, gurka, paprika, majs, pumpafrön, citron. stekt hallumiost, squach och champinjoner å det blev SUPERGOTT!

 
 
 
Känner mig lite yr i huvudet idag, lite i obalans faktiskt. Men, det är säkert kroppen chockstart av min träning som gör hjärnan förvirrad bara. Fick dock äta 2 citodon tabletter för axelvärken inatt.
 
 
Bilder på förrådet.
 
 
Vi har varit tvungna att karva lite på gräsmattan, så inte slänten blir för hög mot förrådet.
 
 
Jag blev med på ett hörn också, efter gårdagens promenad med barfotaskorna på mig =)
 
 
 
 
 
 
Sakta men säkert blir det ett förråd =D
 
 
Idag är det plåttaket som ska på.
Själv skulle jag behövt börja måla fönster på insidan, kruxet vi har är två katter som vill smita ut. Så hur vi ska lösa att jag lyckas måla, vet jag inte riktigt än...
 
 
 

Bild innan inflyttningen.
Som synes är fönsterna målade runt omkring men inte själva fönstret, blev ju för kallt att måla hela fönsterna innan vi flyttade in februari 2012
 
 
Idag blev det även storstädning
 
Dammsugning
dammtorkning
städa 2 kattlådor
skura tvättstugan
tvättat två maskiner tvätt
vädrat sängkläder
mm mm
 
 
 
och hela 13 415 steg, jippi! (Världshälsoorganisationen rekommenderar att vi tar minst 10 000 steg per dag.)
Följande rekommenderade antal steg per dag gäller för viktkontroll:
 
 
Kvinnor:
 
18-40 år - 12 000 steg/dag
 
40-50 år - 11 000 steg/dag
 
50-60 år - 10 000 steg/dag
 
över 60år - 8 000 steg/dag
 
 
Män:
 
18-50 år - 12 000 steg/dag
 
Över 50år - 11 000 steg/dag
 
 
 

Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0