Regnig campeva

 

Idag tillät jag mig en sovmorgon, då jag inte haft någon vilodag denna vecka. Och Chanti var tyst ända till kl. 09.10
Så det kändes toppen.
Regnet faller ner från skyn, vilket vädergubbarna så snällt lovat. I morse kl. 07.00 väcktes båda jag å sambo av skatornas skrik utanför fönstret...suck, men vi somnade om igen =)
 
 
Lördag; Sovmorgon          
10.00 Yoga 40 min + spikmatta        
 2 x1 min  hopprep  uppvärm  (pust)        
Frunch smoothy, blåbär, naturell yogurt, 1   liten banan, ½ dl laktosfri mjölk
  1 bit laxpaj från gårdagen        
14.00 zumbapass 30 min i   yogalokalen hemma      
  Avslappning 30 min   meditation      
               
17.00  Middag:  2 kycklingbiffar, grönsallad, stekta champinjoner & ½ halumiost
 
 
Idag under sista delen av yogapasset började jag må väldigt illa, kändes som om jag skulle behöva gå och spy. Jag äter ju inget före yogan, men fick en otrolig halsbränna och illamående. Fick rusa till toa, men det gick över lite grann. Återgick till avslappningen och efter en stund la sig värsta illamåendet.
Idag har jag även värk i ländryggen.
 
 
Frunch blev det då idag kl; 12.00
Men det var svårt att få i sig smoothisen idag? Tar helt enkelt emot =/
Men vet att jag inte får slarva med maten heller under denna tid, om det ska ge långsiktigt resultat. Visst går man säkerligen ner i vikt om man inte äter, men oftast återkommer kilo desto snabbare när man börjar äta igen.
 
 
Felet jag tror vi är många som gör, är att äta för lite då vi ska försöka minska vår vikt.
Jag tror iaf att det är viktigt att försöka ha en balanserad kost, för att inte trilla i en massa fällor som ens egen hjärna lurar in oss i. Hjärnan triggas av snabba kolhydrater och socker... och vi blir fort trötta om vi inte äter balanserat. Långsamma kolhydrater hjälper att hålla igång kroppen under längre tid. Jag tror dock inte på en helt kolhydratsfri kost. Lite är bättre än inget är mitt nya måtto.
 
 
Ett eget Kärlekskontrakt åt mig själv blir;
 
Tankar; Jag ska själv välja mina tankar utifrån min förmåga att vända negativa tankar till positiva. Jag ska inte älta och slå på mig själv vid misslyckanden utan jag ska ta fram det, för att förbättra och gå vidare.
 
Drömmar om framtiden, Jag ska göra en karta över olika vägval i livet, så att jag tydligare kan se vilken väg jag verkligen vill gå...
Acceptera att jag måste bida min tid, då jag är en bråttom människa.
 
 
INRE framgång, några exempel:
 
* känna tacksamhet över livet, det är väl en viss tillfredställelse
* Försöka leva här och nu, inte alltid planera framåt eller älta bakåt
* Vara sin egen bästa vän, många ggr gör vi massor för andra men vad behöver jag själv?
* Skapa sin dröm och leva i verkligheten
* Välja medspelare i sitt eget liv, rensa bort energitjuvar
* Inte låta sig pressas till ngt man inte vill, stanna upp och känn efter
* Njut av gott samvete, inte gå med dåligt samvete för sådant du ändå inte kan förändra
* Gör saker, tjänster mm som gör dig glad inombords
* Avsätt tid till det du önskar, för ditt eget välbefinnande
* Dina val, glöm inte det. Ingen annan väljer åt dig, om du inte själv vill.
 
 
Många gånger fastnar vi i ältanden om vad vi inte har, om vi vänder på vårt focus. Vad vill jag HA, istället för vad jag saknar.
Vår egen självmakt är just att kunna välja. våra emotionella reaktionsmönster, att välja väg, ska jag gå in eller ut eller dit eller hit utifrån känslorna vi bär.
 
Förväxla inte din yttre framgång med den inre framgången, det är inte samma sak.
Däremot gäller det omvända, utgår du från glädje och samlar din inre kraft- ju mer attraherar du andra.
 
Gäller även vår sexuella lust, ju bättre inställning till livet och lusten ju närmare kommer vi varandra som partner.
 
 
Dagens tänkvärda; En riktig vän är en som träder in, när övriga världen träder ut
W.Winchell
 
 
 
Stegen för dagen fyller jag i senare ikväll, då dagen är slut. (ska inte ut och gå i ösregnet idag, dvs inneträning)
Idag då jag inte varit ute och promenerat, mer än en kort hundsväng kom jag endast upp i 6024 steg.
 
 
 

Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0