Flink å nyttig

Idag väcktes jag av mobiltelefonen, eller först av Chanti...hon jamade och jamade vid 07.00 då satte jag in öronproppen i örat och vände på mig. Sen ringde då mobilen, kollade...jo det var Mor som ringde. Suck, då var det väl färdigsovit nu då.
 
 
Så upp 08.00 och prata med henne, hon behövde hjälp med papper till FK. Så jag tar tag i detta imorgon, då jag åker ner till kusten. Hon vill också att jag tar med mig klockan som jag fått av henne, den går ju inte. Sambon vill dock inte höra dess klingande då den slår så jag vet inte hur jag ska göra. Laga den för flera tusen och sen får den bara stå, för att han inte vill höra den gå?? suck. då kanske den ändå inte fungerar den dagen jag vill ha igång den.
 
 
Sen har jag gett 4 massager idag, härlig semester då man får göra det jag gillar. Jag gjorde även ett yoga pass på morgon och en 11 minuters meditation. duktig jag! =D
 
 
Min bror fyllde ju 60 år i går. Jag ringde honom men då svarade han inte, han ringde däremot upp mig senare så jag fick sjunga en liten grattis trudelutt.
Jag hoppas han hade en bra dag, trots att jag vet att det är tungt.
Jag har beställt paket till honom, men det får han sen. Jag är ju sällan ute i god tid, vilket är suck...typiskt. Men till försvar, så kom jag inte på vad jag skulle ge förrän förra veckan juh.
 
 
Igår var jag också duktig. Städade hela huset =) dammtorkade, dammsög, torkade golv, tog toan och plockade undan. Va duktig jag ändå är =) hehe.
 
 
Näpp, nu ska här lagas lite mat. idag blir det wokad kyckling, wok grönt och risnudlar, mums =)
 
 
KycklingWok 

 

Ingredienser, 4 portioner (Jag halverar receptet, vi är bara två)

4 st kycklingbröst
3 cm färsk ingefära
2 dl olivolja
6 st vitlöksklyftor
1 st lime
1 st röd chili
1 dl färsk koriander
cashewnötter
Favoritgrönsaker till woken tex:

1 zucchini, 1 paprika, 1 lök, 0.5 aubergine, 1 broccolihuvud

 
 
 

Gör så här

Marinad
Riv färsk ingefära på rivjärn.

Hacka vitlöken fint och skiva chilifrukten efter att du rensat den från kärnor.

Lägg i hackad koriander.

Häll oljan på blandningen.

Skiva kycklingen i önskade bitar och lägg i marinaden där den får dra i minst 30 minuter men gärna längre (du kan använda en plastpåse).

Wok
Skiva dina favoritgrönsaker som tex broccoli, minimajs, fänkål, zucchini, aubergine, paprika, lök mm.

Häll kycklingen inklusive marinaden i wokpannan och tillsätt grönsakerna.

Stek snabbt till det att kycklingen blivit genomstekt och grönsakerna blivit lite mjuka, utan att de tappat sin spänst.

Toppa med hackade och rostade cashewnötter och pressa saften från en lime över woken.

 

 

  Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

 

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2013-07-04 @ 11:53:46
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0